Weergeven data in excel

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 10

Weergeven data in excel

Ik ben op zoek naar een bepaalde functie in exel of een dergelijk ander programma, hoe ik overzichtelijk mijn data kan weergeven.

In mijn experiment heb ik snelheid en de bellengte van een vloiestof-bellen-stroom door een kanaal gemeten. Daarna bij verschillende snelheden en belgrootten gekeken hoe de bellen zich verdelen op een T splitsing in het kanaal. De bellen kunnen links, rechts, alternerend links en rechts, breken en combinaties hiervan.

Nu wil ik al deze verschillende patronen een kleur geven en deze kleur in een grafiek plotten, met op de assen de snelheid en de lengte.

Bestaat er een dergelijke functie in exel?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Weergeven data in excel

Bedoel je dat je een veld afhankelijk van de (tekst)inhoud ervan automatisch een kleur wil geven?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 6.591

Re: Weergeven data in excel

Hoewel ik je vraag niet helemaal begrijp, kan ik je misschien wat verder helpen.

Een grafiek maak je in excel met de Wizard Grafieken.

Je ziet dan het woord "Standaardtypen" staan ,en kies dan het grafiektype "Spreiding"

Voordat je die Wizard grafieken gebruikt, moet je uiteraard eerst je gegevens in een werkblad zetten.

Als je bijvoorbeeld in cel A1 het woord "belgrootte"zet ,en in cel B1 het woord "snelheid"

Dan in cel A2, A3, enzovoort je gegevens wegschrijven van de belgrootte ,en in cel B2, B3 ,B4 enzovoort je gegevens van de snelheid.

Als dit gebeurd is, dan selecteer je met de muis het totale gegevensgebeid ,en druk je op de knop "Wizard Grafieken"

Dan kies je grafiektype "spreiding"

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Met vr groet , Aad

Reageer