Springen naar inhoud

Formule in excel

• Log in om te kunnen reageren

Bluesoul

Bluesoul

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 oktober 2010 - 17:29

Hoi. Ik ben al een tijdje aan het proberen een excel formule te programmeren maar het lijkt maar niet te lukken.
In bijlage zit de excel file. In kolom C & D van blad 1 zou de som moeten komen van de prijs op blad 2 wanneer er in kolom B van blad 2 een "A" of een "B" staat. Het zou ook een doortrekformule moeten worden. Foto's en excel file zullen alles duidelijk maken. Dit is geen gemakkelijke forume, alle respect en punten voor wie ze kan oplossen!
Ik had gedacht aan iets in deze aard: =SOMMEN.ALS(Blad2!C2:C32;Blad2!B2:B32=a;Blad2!A2:A32"="&"GM1009001") maar deze formule blijkt niet te kloppen ;)

Groeten.

Bijgevoegde miniaturen

• afbeelding1.png
  • afbeelding2.png

Bijgevoegde Bestanden

Veranderd door Bluesoul, 03 oktober 2010 - 17:33

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

mcs51mc

mcs51mc

• >250 berichten
  • 470 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 oktober 2010 - 18:52

Dit zou het moeten doen voor de "A" =SOM.ALS(Blad2!$B$2:$B$53;"A";Blad2!$C$2:$C$53)
en dit voor de "B" =SOM.ALS(Blad2!$B$2:$B$53;"B";Blad2!$C$2:$C$53)

Let wel dat er geen enkele controle is op die GM nummers, maar dat zat ook niet in de vraag.
Wel in je formule, daardoor ben ik niet 100% zeker dat je hiermee geholpen bent ](*,)

Bluesoul

Bluesoul

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 oktober 2010 - 18:59

Dit zou het moeten doen voor de "A" =SOM.ALS(Blad2!$B$2:$B$53;"A";Blad2!$C$2:$C$53)
en dit voor de "B" =SOM.ALS(Blad2!$B$2:$B$53;"B";Blad2!$C$2:$C$53)

Let wel dat er geen enkele controle is op die GM nummers, maar dat zat ook niet in de vraag.
Wel in je formule, daardoor ben ik niet 100% zeker dat je hiermee geholpen bent ](*,)

Hoi

Eerst en vooral hartelijk dank voor de vlugge respons maar dit is niet wat ik zoek. Er moet wel degelijk rekening gehouden worden met de GM codes. Weet je daar toevallig een oplossing voor?

Groeten!

Bluesoul

Bluesoul

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2010 - 07:59

Niemand die hier een antwoord op weet? ](*,)

Bluesoul

Bluesoul

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2010 - 08:32

Ik heb geprobeerd te werken met filters. Kolom B van blad 2 filteren op "A" & "B" maar ik vind niet hoe ik de gefilterde gegevens verwerk in een formule :-/

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 oktober 2010 - 08:48

Niemand die hier een antwoord op weet? ](*,)

Als er nu al een paar dagen niet is gereageerd, vooruit, maar om nu na ťťn nachtje je topic al te bumpen vind ik niet erg netjes. Het is hiet geen "u vraagt en wij draaien" forum. De mensen hier worden niet betaald en zijn ook niet 24/7 aanwezig. Geduld dus, als je niet meteen een reactie krijgt.

Volgens mij moet de bijlage werken (niet nagerekend, dat mag je zelf doen).

Bijgevoegde Bestanden

I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Bluesoul

Bluesoul

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2010 - 09:59

Als er nu al een paar dagen niet is gereageerd, vooruit, maar om nu na ťťn nachtje je topic al te bumpen vind ik niet erg netjes. Het is hiet geen "u vraagt en wij draaien" forum. De mensen hier worden niet betaald en zijn ook niet 24/7 aanwezig. Geduld dus, als je niet meteen een reactie krijgt.

Volgens mij moet de bijlage werken (niet nagerekend, dat mag je zelf doen).

Mijn excuses indien dit zo is overgekomen. Was helemaal niet mijn bedoeling hoor. Ik heb me laten meeslepen met de deadline (scholenproject) en vreesde voor een negatief punt ](*,) dankzij jou kan ik het werkje alsnog op tijd indienen waarvoor ongelooflijk veel dank. Als ik er iets voor kan terugdoen kun je mij altijd een PM sturen.

Vriendelijke groeten

BlueSoul

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures