Springen naar inhoud

Wrakingsverzoek wilders

• Log in om te kunnen reageren

QuestionSpark

QuestionSpark

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2010 - 13:34

Geert Wilders heeft middels zijn advocaat een wrakingsverzoek ingediend, nadat de rechtbank volgens hem de schijn van partijdigheid heeft gewekt.

De voorzitter zei dat de rechtbank het dossier heeft gelezen, maar dat het ook de kranten leest en naar de televisie kijkt. Door anderen wordt Wilders wel verweten dat hij goed is in het poneren van stelling, maar dat hij de discussie uit de weggaat. Doordat hij zich beroept op zijn zwijgrecht leek het erop alsof hij dat weer deed in de rechtbank. Hiermee werd volgens Moskowitz de schijn gewekt van onpartijdigheid.

Maar is dat ook zo? Uit Wilders' reactie bleek volgens sommigen maar weer hoe erg hij er een spektakel van wilde maken toen hij een analogie opstelde met de tweede kamer en een D66-lid, en woorden als 'schandalig' en 'politiek proces'.

Wat denken jullie ervan? Is het wrakingsverzoek terecht ingediend, of is het weer een slimme zet van Wilders om de publieke opinie zoveel mogelijk naar zijn kant toe te trekken?

Gegroet.

Veranderd door QuestionSpark, 04 oktober 2010 - 13:35

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6613 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 04 oktober 2010 - 14:29

Is het wrakingsverzoek terecht ingediend, of is het weer een slimme zet van Wilders om de publieke opinie zoveel mogelijk naar zijn kant toe te trekken?

Allebei, naar mijn mening.

shimmy

shimmy

• >1k berichten
  • 1123 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2010 - 15:45

Door anderen wordt Wilders wel verweten dat hij goed is in het poneren van stelling, maar dat hij de discussie uit de weggaat. Doordat hij zich beroept op zijn zwijgrecht leek het erop alsof hij dat weer deed in de rechtbank. Hiermee werd volgens Moskowitz de schijn gewekt van onpartijdigheid.

Voor de duidelijkheid, dit is natuurlijk net niet de gehele weergave. Het gaat er natuurlijk niet om wat Wilders door andere wordt verweten, het gaat Moskowitz om het feit dat de Rechtbank nu letterlijk zelf noemde dat hij de discussie "weer uit de weg gaat".

Verder lijkt het me altijd terecht om een verzoek in te dienen, het is de response die je terecht of onterecht kunt vinden.

TheLaw

TheLaw

• >250 berichten
  • 375 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 oktober 2010 - 10:19

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de rechter vooringenomen was. Nou is het zo dat in een proces als deze, vrijwel iedereen een mening heeft. Echter, de rechter mag geen blijk geven van die mening. In mijn ogen heeft hij dat wel gedaan. Ik vond het wrakingsverzoek terecht.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures