Zinnen maken met moeilijke woorden

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 20

Zinnen maken met moeilijke woorden

Hallo!

Voor Nederlands heb ik een lijst met 75 woorden opgekregen om zinnen mee te maken. Het schiet al aardig op, maar ik blijf hangen bij deze woorden:

-Paternalistisch

-Basale vaardigheden

-Cerebraal

-Faculteit (onderwijs)

-Inertie

-Utilitarisme

-Bespiegeling

Ik weet de betekenissen van deze woorden, maar dat helpt niet echt als je zinnen ermee moet gaan maken...

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Zinnen maken met moeilijke woorden

Steek die woorden dan eens in google en lees een stuk of wat stukken tekst waar het woord in staat. Kom je vast op ideeën.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 88

Re: Zinnen maken met moeilijke woorden

Steek die woorden dan eens in google en lees een stuk of wat stukken tekst waar het woord in staat. Kom je vast op ideeën.
je zou het ook kunnen oplossen door de uitleg van elk woord te geven met daarin het woord

een voorbeeld met het woord Utilitarisme

Het utilitarisme is een ethische stroming die de morele waarde van een handeling afmeet aan de bijdrage die deze handeling levert aan het algemeen nut, waarbij onder algemeen nut het welzijn en geluk van alle mensen wordt verstaan.

dit is een goeie zin en het woord komt er in voor je kunt het zo doen voor al je woorden.

Reageer