Lusteloos

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 10

Lusteloos

De dokter heefdt Efexor voor geschreven,wie heefdt ervaring,als ik de bijsluiter lees ..... :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Lusteloos

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar www.apotheek.nl geeft wel duidelijke uitleg bij medicijnen. Hopelijk helpt dit je toch al een beetje op weg.
Alles is relatief...

Berichten: 10

Re: Lusteloos

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar www.apotheek.nl geeft wel duidelijke uitleg bij medicijnen. Hopelijk helpt dit je toch al een beetje op weg.
bedankt

Berichten: 151

Re: Lusteloos

Eerlijk gezegd vind ik Efexor een beetje zwaar als je geen depressie hebt. Tegen lusteloosheid helpt St. Janskruid ook goed (in de goede dosering).

Berichten: 10

Re: Lusteloos

Eerlijk gezegd vind ik Efexor een beetje zwaar als je geen depressie hebt. Tegen lusteloosheid helpt St. Janskruid ook goed (in de goede dosering).
Thx,zal uw tip volgen.

Berichten: 37

Re: Lusteloos

Je kan proberen je eetpatroon te veranderen. Slechte voeding is vaak de oorzaak van lusteloosheid. Dan bedoel ik niet dat je moet overschakelen op light-producten. Hier zitten vaak ook slechte stoffen in. Zo zit in bijvoorbeeld Cola Light de zoetstof aspartaam waar je lusteloos van wordt en hoofdpijn van zou krijgen. In grote hoeveelheden is het zelfs giftig en kan het kanker verwekken, doordat het in het lichaam wordt omgezet in formaline.

Berichten: 96

Re: Lusteloos

ik heb het ook gebruikt en voor mij werkte het wel aardig,wat wel een vreemde bijwerking was dat ik overal plekken kreeg die ontzettend gingen jeuken..schijnt dat dit heel af en toe voorkomt.ben het trouwens wel eens dat dit te snel word voorgeschreven als het alleen om lusteloosheid gaat.jij zelf weet natuurlijk of het alleen over lusteloosheid gaat :shock:

Edwin

Berichten: 10

Re: Lusteloos

Edwin schreef:ik heb het ook gebruikt en voor mij werkte het wel aardig,wat wel een vreemde bijwerking was dat ik overal plekken kreeg die ontzettend gingen jeuken..schijnt dat dit heel af en toe voorkomt.ben het trouwens wel eens dat dit te snel word voorgeschreven als het alleen om lusteloosheid gaat.jij zelf weet natuurlijk of het alleen over lusteloosheid gaat :shock:

Edwin
Voorlopig neem ik nog niet,de bijsluiter doet mij huiveren,en nog iets je kan er niet zomaar met stoppen.

Berichten: 96

Re: Lusteloos

Voorlopig neem ik nog niet,de bijsluiter doet mij huiveren,en nog iets je kan er niet zomaar met stoppen.


ik snap dat je dat denkt maar dat is met heel veel antidepresivas.het zijn best zware medicijnen.je zal in het begin net zoals het eind van het gebruik best veel bijwerkingne krijgen en met het feit dat je er niet zomaar mee kan stoppen bedoelen ze geen verslaving mee,maar puur het feit dat abrupt stoppen nare bijwerkingen kan optreden.tis dus zaak dat je afbouwt in plaats van in 1 keer te stoppen

Berichten: 10

Re: Lusteloos

Voorlopig neem ik nog niet,de bijsluiter doet mij huiveren,en nog iets je kan er niet zomaar met stoppen.


ik snap dat je dat denkt maar dat is met heel veel antidepresivas.het zijn best zware medicijnen.je zal in het begin net zoals het eind van het gebruik best veel bijwerkingne krijgen en met het feit dat je er niet zomaar mee kan stoppen bedoelen ze geen verslaving mee,maar puur het feit dat abrupt stoppen nare bijwerkingen kan optreden.tis dus zaak dat je afbouwt in plaats van in 1 keer te stoppen
Dank voor de reactie maar ga ze toch niet innemen zo depri ben ben ik niet.

Berichten: 113

Re: Lusteloos

Ik heb een vraagje: Antidepressiva, zoals MAO inhibitors, SSRI's Selective Serotonin Reuptake Inhibitors als je die neemt, krijg je meer serotonine in de hersenen. Het lichaam heeft, denk ik, toch de neiging het aantal serotonine receptor’s te verminderen, als er teveel serotonine rond circuleert. Als je nu met de antidepressiva stop, heb je dan de kans om nog zwaarder depressief te worden?

Berichten: 96

Re: Lusteloos

ja die kans bestaat altijd.daarom is het ook zaak om het goed af te bouwen

Berichten: 321

Re: Lusteloos

Ik heb een vraagje: Antidepressiva, zoals MAO inhibitors, SSRI's Selective Serotonin Reuptake Inhibitors als je die neemt, krijg je meer serotonine in de hersenen. Het lichaam heeft, denk ik, toch de neiging het aantal serotonine receptor’s te verminderen, als er teveel serotonine rond circuleert. Als je nu met de antidepressiva stop, heb je dan de kans om nog zwaarder depressief te worden?
Zo werkt het niet. Het aantal resceptoren neemt niet af. De hoeveelheid serotonine in de hersenen is afhankelijk van een feedbackmechanisme. Wanneer de hoeveelheid serotonine stijgt, krijgen de hersendelen die verantwoordelijk zijn voor de aanmaak van serotonine een signaal dat ze minder moeten aanmaken. SSRI's verhinderen de heropname van serotonine door deze hersendelen, waardoor ze geen signaal krijgen om minder aan te maken. Wanneer je ineens stopt met deze medicijnen, wordt er dus een heleboel serotonine in één keer opnieuw opgenomen. Wanneer dat gebeurt gaan de hersenen hierop reageren door de aanmaak van serotonine drastisch te verminderen. Wanneer je echter langzaam afbouwt is er niets aan de hand.

MAO is een enzym dat onder andere serotonine afbreekt. MAO-remmers remmen dus de afbraak van serotonine door dit enzym. Ook hierbij geldt weer dat er niets aan de hand is wanneer je dit langzaam afbouwt.
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Berichten: 113

Re: Lusteloos

Threshold schreef:Ik heb een vraagje: Antidepressiva, zoals MAO inhibitors, SSRI's Selective Serotonin Reuptake Inhibitors als je die neemt, krijg je meer serotonine in de hersenen. Het lichaam heeft, denk ik, toch de neiging het aantal serotonine receptor’s te verminderen, als er teveel serotonine rond circuleert. Als je nu met de antidepressiva stop, heb je dan de kans om nog zwaarder depressief te worden?
Zo werkt het niet. Het aantal resceptoren neemt niet af. De hoeveelheid serotonine in de hersenen is afhankelijk van een feedbackmechanisme. Wanneer de hoeveelheid serotonine stijgt, krijgen de hersendelen die verantwoordelijk zijn voor de aanmaak van serotonine een signaal dat ze minder moeten aanmaken. SSRI's verhinderen de heropname van serotonine door deze hersendelen, waardoor ze geen signaal krijgen om minder aan te maken. Wanneer je ineens stopt met deze medicijnen, wordt er dus een heleboel serotonine in één keer opnieuw opgenomen. Wanneer dat gebeurt gaan de hersenen hierop reageren door de aanmaak van serotonine drastisch te verminderen. Wanneer je echter langzaam afbouwt is er niets aan de hand.

MAO is een enzym dat onder andere serotonine afbreekt. MAO-remmers remmen dus de afbraak van serotonine door dit enzym. Ook hierbij geldt weer dat er niets aan de hand is wanneer je dit langzaam afbouwt.


Thanx, opluchting, mijn hersenen breken dus niet mijn receptors af. Ik had een vermoeden dat is dus ongegrond. St. Jans kruid gebruik ik sinds korte tijd. Ik had het niet gedacht maar dat kruid werkt zeer goed.

Berichten: 321

Re: Lusteloos

Thanx, opluchting, mijn hersenen breken dus niet mijn receptors af. Ik had een vermoeden dat is dus ongegrond. St. Jans kruid gebruik ik sinds korte tijd. Ik had het niet gedacht maar dat kruid werkt zeer goed.
Nee hoor, om je receptoren hoef je je geen zorgen te maken. En om de andere eventuele ontwenningsverschijnselen ook niet. St. Janskruid wordt zelfs soms gebruikt om het afbouwen van antidepressiva te reguleren en de ontwenningsverschijnselen die mensen dan kunnen ervaren te verminderen. Dat het een heel sterk kruid is blijkt ook uit onderzoek (kan zo snel even niet de bronnen vinden), waaruit bleek dat mensen met een depressie vaak meer baat hadden bij dit kruid dan bij een chemisch antidepressivum.
'I may be wrong and you may be right, and by an effort, we may get nearer to the truth'

K.R. Popper

Reageer