Elektrische frigobox op zonne-energie

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 15

Elektrische frigobox op zonne-energie

Hallo,

Ik wil eens wat proberen te maken namelijk een frigobox op zonne-energie.

Mijn zonnecel levert 11W, 8 volt. Na wat opzoekingswerk zie ik dat vele koelboxen op minstens 36 watt werker. Weet er iemand een lagere verbruikende frigobox of een idee om met deze zonnecel dit te maken. Als laatste optie heb ik zelf een elektrische koelbox maken door een gewone koelbox te kopen( wel een kleine voor 6 blikjes bijvoorbeeld) en dan zelf een peltier element en een ventilator erin te steken.

kan er iemand mij helpen?

Mvg

Jensen Maelfait

Berichten: 1

Re: Elektrische frigobox op zonne-energie

dag, Jensen

Ik zit in mij laatste jaar in industriële wetenschappen en moet samen met 2 collega's een geintegreerde proef maken. Dit houdt in dat wij een bepaald onderwerp moeten bestuderen en op het eind van dit jaar een presentatie over moeten maken.

Wij hebben gekozen om een studie te maken over de mogelijkheid om een elektrische koelbox met een zonnepaneel en een batterij uit te rusten.

Op zoek naar informatie zagen wij u vraag voor hulp staan en vroegen ons af of u al enige vordering heeft gemaakt in het bouwen van uw elektrische koelbox op zonne-energie

zou u ons kunnen zeggen wat voor paneel u gebruikt en groot deze is?

met vriendelijke groet, Christiaan Vanbergen

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Elektrische frigobox op zonne-energie

Wij hebben gekozen om een studie te maken over de mogelijkheid om een elektrische koelbox met een zonnepaneel en een batterij uit te rusten.
Ik wil er even op wijzen dat het een inherent slecht idee is om een frigobox in de zon te plaatsen om af te koelen ;)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer