Overleven in het universum

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Overleven in het universum

Hallo,

Ik maak in mijn laatste jaar middelbaar onderwijs een wetenschappelijk eindwerk. Ik heb gekozen voor de hoofdvraag: Kan men overleven in het universum? Dit is onderverdeeld in enkele subgroepen (ISS, (exo-)planeten, ruimte, kolonisatie van mars, evt. buitenaards leven,...)

De opdracht houdt in dat ik rond vorige vraag een wetenschappelijk onderzoek voer en een creatieve invalshoek laat zien.

Zijn er geinterseerden die een idee weten voor de creativiteit of me wat informatie (bronnen) kunnen bezorgen? Laat het me weten!

Bedankt,

Surviving in space

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Overleven in het universum

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

Verder: Het kenmerk van een idee en zeker van creativiteit is dat het uit jezelf komt, niet dat iemand het voor jou doet. Ga daarom eerst zelf eens aan de slag, ga brainstormen. Zet voor jezelf eens op papier wat de vraagstukken/uitdagingen/problemen zijn bij de groepen die je noemde en bij overleven in de ruimte in het algemeen. Vervolgens zul je op zoek moeten gaan naar oplossingen die al zijn voorgesteld en onderzocht. Misschien kun je zo'n oplossing op kleine schaal nabouwen.

Hetzelfde voor informatie: Het is niet de bedoeling om je hier allerlei informatie aan de hand te doen. Wel kunnen we je helpen de meest geschikte informatie te vinden, maar dan moeten we eerst weten waar je zelf al hebt gezocht.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 2

Re: Overleven in het universum

Hallo,

Voor de creatieve verwerking heb ik een super idee! ;)

Bronnen heb ik ook al wat gezocht. Ik ben naar de plaatselijke bibliotheek geweest, maar daar hadden ze maar beperkte informatie. Ik heb een persoon gevonden die me graag helpt met informatie.

Natuurlijk ook het internet als bron heb ik geraadpleegd. En de aflevering 'Stephen Hawking's Universe' dit weekend was wel interresant.

Ik ben ook nog van plan om de bibliotheek van de Universiteit Gent een bezoekje te brengen, hopelijk levert dat iets op.

Als er mensen zijn die wat informatie thuis hebben liggen of weten waar ik informatie/beeldmateriaal kan vinden, laat het me dan weten! (tegen vergoeding uiteraard)

Alvast bedankt!

Surviving in Space

Reageer