[genetica] Imprinting, werking van geneesmiddelen op genetische inwerking...

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[genetica] Imprinting, werking van geneesmiddelen op genetische inwerking...

Hallo

We moeten een paar vragen oplossen ivm gentica. Ik heb beetje overal op internet info gezocht maar, heb niet gevonden wat ik zocht....

Help me beetje aub om de vragen op te lossen. Als jullie een goeie link of een boek weten, geef me dan de naam of de link door aub, oh ja het mag niet in het Engels zijn...

thx

Vragen

1: Is imprinting dezelfde voor beide copies van de genen?

Leg uit aan de hand van de imprinting van het X-chromosoom. ;)

2: Hoe kan de toegang tot genen op chromosaal niveau geregeld worden?

3: Hoe kunnen geneesmiddelen inwerken op genetische imprinting?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: [genetica] Imprinting, werking van geneesmiddelen op genetische inwerking...

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: [genetica] Imprinting, werking van geneesmiddelen op genetische inwerking...

Mag het niet in het engels zijn omdat je dat zelf niet kan lezen? Anders raad ik zeker aan gewoon in het engels meer informatie te zoeken, als je dat begrijpt, kun je de antwoorden zelf ook prima in het nederlands geven.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 3

Re: [genetica] Imprinting, werking van geneesmiddelen op genetische inwerking...

Nee ik begrijp niet goed Engels...

Gebruikersavatar
Berichten: 68

Re: [genetica] Imprinting, werking van geneesmiddelen op genetische inwerking...

Kijk hier eens. http://nl.wikipedia.org/wiki/Epigenetica.

Hier vind je Nederlandstalige informatie over datgene dat je zoekt.

Berichten: 3

Re: [genetica] Imprinting, werking van geneesmiddelen op genetische inwerking...

Wiki heb ik al gezien. Daar kan je niet veel vinden. Bovendien we mogen wiki niet gebruiken :s

Als iemand toch een site weet in het engels, geef het aub door, ik zal m.b.v. een vriendin (die goed is in Engels) doornemen.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: [genetica] Imprinting, werking van geneesmiddelen op genetische inwerking...

Tja in het nederlands kwam ik ook echt niet verder dan de wiki, en ook voor het engels is dat een goede aanrader als uitgangspunt http://en.wikipedia.org/wiki/Epigenetics

Maar kijk ook zeker naar de links en bronnen! en dan moet je denk ik wel een heel eind komen.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Reageer