Stoffelijk overschot in ijskoud water

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 8

Stoffelijk overschot in ijskoud water

Stel een stoffelijk overschot wordt in ijskoud (continu rond de 0 °C) water gedumpt, is er dan een kans dat het stoffelijk overschot, in contact blijft? Of word hoog uit het rottingsproces vertraagt?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Stoffelijk overschot in ijskoud water

bedoel je misschien intact? Hoe dan ook, het lichaam zal niet intact blijven. Je zal slechts een vertraging van dit aftakelingsproces bewerkstelligen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 8

Re: Stoffelijk overschot in ijskoud water

bedoel je misschien intact?
Ja dat bedoelde ik inderdaad. ;)
Je zal slechts een vertraging van dit aftakelingsproces bewerkstelligen.
Hoeveel uren of dagen zou je dit vertragen? Zou dit een overlijdings datum beinvloeden?

nog een vraag..

ik zag laatst een documentaire, over een seriemoordenaar, die een stoffelijke overschot in diepvries bewaarde, waardoor als intact blijft. toen hij later het stoffelijk overschot dumpte(jaar later), vonden ze het stoffelijk overschot met ijs erin(omdat deze vrij vroeg ondekt werd midden in de zomer). Maar stel dat zij geen ijs in het lichaam hadden gevonden, konden ze dan nog precies zeggen dat hij veel eerder is overleden?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Stoffelijk overschot in ijskoud water

Het moment waarop iemand sterft is onafhankelijk van hoe het lijkt bewaard wordt.

Wat het exacte effect zal zijn op het rottingsproces zou ik zo niet weten. Er is dan ook niet voor niets een groot stuk land in de VS waar ze lijken laten vergaan, puur en alleen zodat ze dan weten op wat voor manier en hoe lang het duurt voordat een lichaam is vergaan.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer