Matrix

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 306

Matrix

Zoals extreem oplettende gebruikers misschien wel weten ben ik ervan overtuigd dat we in een soort van 'matrix' leven, waarin alles kunstmatig is. Ik zal een voorbeeldje geven wat mij dit doet denken, ik hoop erop dat sommigen onder jullie ook gelijkwaardige voorbeelden kunnen aandragen.

Het betreft voetbal:

op dit moment, of de laatste jaren, zijn er 3 voetballers die echt met kop en schouders erbovenuit steken. Het zijn niet alleen voetballers, maar ook echte typetjes, en bovendien idolen/iconen. Deze voetballers zijn:

Christiano Ronaldo (linksvoor)

Lionel Messi (rechtsvoor)

Zlaten Ibrahimovic (spits)

Bekijk de namen en de persoonlijkheden die het zijn.

Christiano Ronaldo: en onwijs goede dribbelaar, maar wel een beetje een sukkeltje. Hij huilt, hij is vaak het doelwit van harde tackels, en wordt door mannen vaak gehaat omdat het een 'mooiboy'/'moederskindje' is.

Christiano Ronaldo zou je kunnen vertalen als: Christelijke Ronaldo.

Lionel Messi: een geweldige persoonlijkheid. Hij zal nooit zeuren, nooit klagen, presteert fenomenale dingen, en niemand heeft echt een afkeer tegen hem. Hij is vrijwel nooit geblesseerd, wordt vrijwel nooit hard getackeld, en maakt zelf al helemaal geen overtredingen. hij zit een beetje in z'n eigen wereld, en heeft geen gel in zn haar.

Lionel betekent 'leeuw'. Messi lijkt behoorlijk op 'messias'

Zlatan Ibrahimovic: een voetballer wiens sterkste punt wel zn kracht is. Als na een doelpunt 4 spelers hem om z'n nek springen, blijft hij doodleuk overeind staan. Echter is dit ook een mindere kant. Zlatan Ibrahimovic maakt regelmatig buitensporige overtredingen, elleboogstoten of doodschoppen, en kegelt soms zondere een enkele reden tegenstanders naar de grond. Zlatan is een moslim.

Zlatan.... in het alfabet staat tussen de Z en de L precies de letter S => Satan.

Ibrahimovic.... heeft iets met abraham te maken, ik weet niet precies wat.

Voor leken zal dit misschien een belachelijke vergelijking lijken, maar zij die bekend zijn met voetbal moeten zich hier toch in herkennen. Je kan je de vraag stellen of dit komt door een god, doordat alles nep is, of dat het een pure toevalligheid is, maar dat doet er niet eens zo heel veel toe. Ik vraag me af of jullie gelijkwaardige fenomenen kennen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Matrix

Dit onderwerp is onvoldoende wetenschappelijk en daarom gesloten.

Gesloten