Vraagstuk elektriciteit en magnetisme

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 16

Vraagstuk elektriciteit en magnetisme

Dag iedereen ,'k heb een klein probleempje

Ik kan een klein vraagstukje niet zo goed oplossen en het is een taak voor morgen

en het is eigenlijk een multichoice dus voila ze zeggen

een stroomkring bestaat uit een bron met constante spanning en regelbare weerstand

Vraag= de stroomsterkte in deze kring als functie van de weerstand wordt dan het best weergegeven door figuur a ,b c of d

dat zijn 4 grafieken waarvan op verticale lijn = I, horizontale lijn= R

a= horizontale lijn evenwijdig met lijn R

b= kromme lijn die van nulpunt naar boben gaat zoals een "j"

c= lijn die schuin gaat zoe in het midden zoals"/"

d= lijn dat komt va, I lijn en gaat krom naar R lijn zoals een "c"

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Vraagstuk elektriciteit en magnetisme

Welke formule geeft het verband tussen stroom, spanning en weerstand? Kan je hieruit nu de juiste grafiek vinden?
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Vraagstuk elektriciteit en magnetisme

Teken zelf zo'n grafiek. Neem b.v. een bron van 10V en een weerstand die je in stapjes van 1 ohm verandert van 1 naar 10. Dan zie je vanzelf welke vorm je krijgt.

Gebruikersavatar
Berichten: 16

Re: Vraagstuk elektriciteit en magnetisme

op mijn verticale lijn van mijn grafiek staat er een I van stroomsterkte Q delen door t = eenheid A van Ampère

op mijn horizontale lijn staat er een R van weerstand U(spanning) delen door I = eenheid ohn

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Vraagstuk elektriciteit en magnetisme

maak dan eens een tabelletje :

<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[tr][td]U[/td][td]R[/td][td]I[/td][/tr][tr][td]100[/td][td]5[/td][td]?[/td][/tr][tr][td]100[/td][td]10[/td][td]?[/td][/tr][tr][td]100[/td][td]15[/td][td]?[/td][/tr][tr][td]100[/td][td]20[/td][td]?[/td][/tr][tr][td]100[/td][td]25[/td][td]?[/td][/tr][tr][td]100[/td][td]30[/td][td]?[/td][/tr][tr][td]100[/td][td]35[/td][td]?[/td][/tr][tr][td]100[/td][td]40[/td][td]?[/td][/tr][tr][td]100[/td][td]45[/td][td]?[/td][/tr][tr][td]100[/td][td]50[/td][td]?[/td][/tr]</table>

We hebben een constante spanning en variëren de weerstand. Bereken steeds de stroomsterkte. Zet I uit tegen R in een grafiekje. Je ziet gauw genoeg welke vorm dat oplevert
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer