Hoogbegaafd en adhd

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 1

Hoogbegaafd en adhd

Beste,

Een tiental jaren geleden werd bij mij hoogbegaafdheid vastgesteld (puur iq matig ...). Na een begeleiding van een 2-tal jaren bij Tessa Kieboom voor onderpresteren werd me daar gezegd dat er "niets aan te doen was maar dat de resultaten gingen worden gebruikt voor onderzoek".

Nu ik aan het werken ben begin ik terug meer en meer problemen te ondervinden op concentratie gebied en dergelijken. Hierdoor begon ik dus op zoek te gaan naar een oplossing voor dit probleem. Ik heb het gevoel/idee dat ik de capaciteiten wel heb om werk af te leveren van de gevraagde kwaliteit maar dat ik op 1 of andere manier daar toch niet in slaag. Ookal wil ik perfect werk afleveren. Telkens is er toch wel ergens een foutje. Enkele jaren (2-3) kan ik het hierdoor bij een werkgever rekken maar na een tijdje begint die zich zorgen te maken en vragen te stellen bij de kwaliteit die ik aflever.

Na vrij veel lezen op het internet begon ik me af te vragen of het mogelijk was dat ik hoogdbegaafdheid combineer met adhd maar echt veel valt hier niet van terug te vinden.

Is er iemand in regio turnhout die de vakkennis heeft om me te testen op adhd maar tegelijkertijd ook weet wat hoogbegaafdheid inhoud en de combinatie van de twee?

Alvast bedankt!

Stef

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Hoogbegaafd en adhd

Beste Stef S,

Op de site van de Belgische Federatie van Psychologen kun je zoeken naar een zelfstandig psycholoog/psychologe die jou eventueel de nodige tests kan afnemen en tot een diagnose kan komen. Eventueel kun je je huisarts raadplegen, normaal gezien kan hij/zij je ook in contact brengen met een psycholoog/psychologe.

Dit topic wordt gesloten, aangezien we hier geen discussies over persoonlijke psychologische vragen toestaan.

Gesloten