Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

Vooral de Verenigde Staten staan hiervoor bekend.

De foto hieronder toont zo'n, naar onze gewoonten overdreven en onnodige, waarschuwing, die de indruk geeft dat daar totaal geen "common sense" meer bestaat.

Deze waarschuwing is waarschijnlijk ontstaan nadat vele gefrustreerde gebruikers hun PPC tegen de muur gooiden en daarna een claim wegens defect indienden bij de fabrikant.

Afbeelding

Mij hebben deze waarschuwingen alleszins wel hartelijk kunnen doen lachen.

Dus is er hier nog eentje :

Er was een oud vrouwtje dat een elektronica bedrijf in amerika aanklaagde, nadat ze haar natgeregende kat in de magnetron had gedaan om te drogen. Die klapte in die magnetron uit elkaar, en omdat in de handleiding niet stond dat je er geen huisdieren in kan laten drogen werd het bedrijf schuldig bevonden, en kreeg de vrouw een schadevergoeding.

Vraag aan de forumvrienden : wie kent nog andere gekke waarschuwingen of juridische claim-zaken?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

Zoiets als "Warning: may contain nuts" op een zakje pinda's (gezien bij Delta Airlines)? :shock:
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

Zoiets als "Warning: may contain nuts" op een zakje pinda's (gezien bij Delta Airlines)?
Jep. Zoiets.

Ik denk dat deze een waarschuwing is voor mensen met een allergie voor noten, waarbij men zo'n allergie-aanval tijdens de vlucht wil voorkomen, alleen rijst de vraag waarom ze dan "may contain..." zeggen ipv kortweg "contains...". :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

Niet echt een rare waarschuwing maar wel grappig: "een vrouw in america die de helpdienst belde om te vragen waar de "any key" zit."
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

doet me denken aan de simpsons:

computer: to start press any key

Homer: where's the 'any key'? (d'oh)
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 718

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

Dergelijke waarschuwingen komen ook in Europa voor. Sterker nog ze worden voorgeschreven door de europese wetten (die heel misleidend "richtlijnen" worden genoemd). De ontwerper van een machine of apparaat moet rekening houden met het bedoelde gebruik maar ook het onbedoelde gebruik en dat onbedoelde gebruik onmogelijk maken of (als dat niet kan) ervoor waarschuwen. Ook in Europa is de fabrikant aansprakelijk voor de gevolgen van onbedoeld gebruik als hij er niet alles aan heeft gedaan om dat te voorkomen.

Berichten: 193

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

Hallo,

Over gekke wetten gesproken : http://tjshome.com/dumblaws.php

en hier: http://www.dumb.com/laws.htm



Mvg,

Paul Siemons

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

Ik vraag me af wat daarvan verzonnen is..

(verder dan de eerste link ben ik overigens niet gekomen)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 2.746

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

ik vraag me hetzelfde van de tweede af

(ik heb enkel deze voor een deel gelezen)

"It is illegal to wear a fake mustache that causes laughter in church."

"You may not have an ice cream cone in your back pocket at any time. "

het staat vol met zo'n dingen :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

Wat mij opvalt is dat deze wetten zeer specifiek zijn. Ik vraag me dan ook af of ze niet voortspruiten uit een traditie die stelt dat een wet slechts zo eng mogelijk geïnterpreteerd mag worden.

Als je in een bepaalde gemeenschap waar deze traditie heerst bijvoorbeeld een wet hebt die zegt dat je geen krokodil mag vastbinden aan een lantaarnpaal, dan krijg ik zo de indruk dat deze wet reactief ontstaan is nadat men een bepaald persoon niet had kunnen veroordelen wegens het vastmaken van zijn krokodil aan een lantaarnpaal omdat zo'n wet op dat moment nog niet bestond.

Dus, als de wet, aangehaald door Suprslayer "It is illegal to wear a fake mustache that causes laughter in church." echt zou bestaan, dan zou ze misschien voortgesproten zijn door de gebeurtenis dat er tijdens een kerkdienst mensen begonnen te lachen met zo'n nepsnor...

In onze contrijen bestaat zo alleszins geen traditie. Wij houden hier meer van algemene wetten. Alhoewel het waar is wat Bert zij dat zowel wetgeving als regelgeving en waarschuwingen door Europese invloed alsmaar meer specifiek worden.

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

If you cant read don't open this. [serieus waar!]

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

Op stenen voor in de tuin: 'Do not eat'.

En wat betreft computers, wat dacht je van deze. Man belt de helpdesk: "Ja, het bekerhoudertje is afgebroken" ...
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

Ja, en hij wist niet wat hij met zijn CD's aan moest :shock:
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 98

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

Of een vrouw die belde om te zeggen dat het zo moeilijk klikken was met de muis. (gebruikte haar muis zoal :shock: s een naaimachine-pedaal)

Gebruikersavatar
Berichten: 45

Re: Gekke handleidingswaarschuwingen en schadeclaims

Cassanne schreef:Op stenen voor in de tuin: 'Do not eat'.

En wat betreft computers, wat dacht je van deze. Man belt de helpdesk: "Ja, het bekerhoudertje is afgebroken" ...
Owjah, die met z'n bekerhouder type 52X :shock:

En volgendsmij was dat een vrouw die belde, dat moet wel ;)
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Reageer