In en uistroom van een vat

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 8

In en uistroom van een vat

Hallo,

ik loop vast op een klein stukje, het kan vast niet gek moeilijk zijn maar kom er ff niet uit.

Ik namelijk een vat(buis) van 34mm binnen diameter.

Buis lengte is 1mtr.

Mijn instroom via een slang van 6mm binnen diameter is met 80l/h

mijn uitstroom is 34mm.

hoe kan ik simpel de uiteindelijke vloeistof hoogte berekenen?

Misschien zijn deze waarden niet te gebruiken maar kan altijd nog een afsluiter op mijn uitgang maken dat het uitstroom debiet lager wordt.

Heb al zitten kijken naar deze formule, maar weet niet of het de goede is:

wet van torricelli:

dh/dt= (flowin-flowout)/B

B= diameter

please HELP ME!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Re: In en uistroom van een vat

Mijn instroom via een slang van 6mm binnen diameter is met 80l/h
Kun je deze zin wat duidelijker stellen? Ik begrijp dat er via een slang van rond 6mm 80 liter per uur wordt aangevoerd. In mijn ogen hoef je dan alleen te weten hoe snel dat er via de uitstroomopening uitloopt. (34mm, dan gaat het dus behoorlijk snel). Heb je een schets?

Berichten: 8

Re: In en uistroom van een vat

Een recht opstaande pijp heeft aan de boven kant een ingang dmv een slang met een binnen diameter van 6mm, hierdoor gaat een debiet van 80l/h.

De buis binnen diameter 34mm wordt gevuld met water. Maar door de leeg stroom blijft het water niveau op den duur hangen op 1 niveau.

De uitgang de buis is ook 34mm, maar eventueel af te sluiten voor als deze te snel leeg loopt. Ik verwacht dit niet omdat mijn debiet 80l/h is.

Re: In en uistroom van een vat

naamloos.GIF
naamloos.GIF (1.92 KiB) 285 keer bekeken
Zoiets?

Dan neem ik aan dat de uitstroom niet vrij is maar in een riool of zo. Bij 80 l/h (per uur toch) uit een vrije opening van 34 mm krijg je geen drukopbouw en is het water sneller dan het geluid weggestroomd.

Reageer