Springen naar inhoud

Categorical or quantitative variable?

• Log in om te kunnen reageren

isaacnewton

isaacnewton

• >100 berichten
  • 127 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 oktober 2010 - 14:44

Na het lezen van deze internetpagina ( http://stattrek.com/...et=Quantitative variable --> selecteer ''quantitative variable'' ) is er een vraag in mijn hoofd blijven zwerven. Zijn MAANDEN nu juist ''categorical'' of ''quantitative'' variable?

Alvast bedankt

Veranderd door isaacnewton, 22 oktober 2010 - 14:47

''God created everything by number, weight and measure'' - Sir Isaac Newton, 1698

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Struiks

Struiks

• >25 berichten
  • 30 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 oktober 2010 - 17:28

Na het lezen van deze internetpagina ( http://stattrek.com/...et=Quantitative variable --> selecteer ''quantitative variable'' ) is er een vraag in mijn hoofd blijven zwerven. Zijn MAANDEN nu juist ''categorical'' of ''quantitative'' variable?

Alvast bedankt

Ik denk dat het quantitative is, aangezien maart niet 'meer' is dan februari. Dat de maanden toevallig van 1 t/m 12 genummerd zijn, doet er ook niet veel toe imo; dat zijn gewoon naamgevingen van mensen.

Denk dat dit met alle 'tijd' variabelen zo is, behalve als je het hebt over binnen hoeveel tijd iemand iets doet, dan kan je namelijk wel spreken over meer/minder, 'beter/slechter etc.

isaacnewton

isaacnewton

• >100 berichten
  • 127 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 oktober 2010 - 09:11

Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat je gelijk hebt.
''God created everything by number, weight and measure'' - Sir Isaac Newton, 1698

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2383 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 oktober 2010 - 12:08

Ik denk dat het quantitative is, aangezien maart niet 'meer' is dan februari. Dat de maanden toevallig van 1 t/m 12 genummerd zijn, doet er ook niet veel toe imo; dat zijn gewoon naamgevingen van mensen.

Je argumentatie klopt, alleen bedoel je natuurlijk dat MAANDEN een categorical (aka, qualitative) variable is.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures