Regels/wetgeving offshoring

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Regels/wetgeving offshoring

Hallo,

Voor mijn profielwerkstuk op school, wat gaat over offshoring, moet ik voor een deelvraag de wetgeving en regels voor offshoring in Nederland hebben. Dus de wetgeving en regels voor nederlandse bedrijven die naar een ander land offshoren. Ik ben al een paar dagen opzoek naar deze informatie, maar kan niks hierover vinden. Heeft iemand een link naar deze wetgeving, of kan het hier uitleggen?

Mvg, Ruben

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Regels/wetgeving offshoring

Ik denk dat je onderwerp misschien iets te specifiek is voor een forum als dit. Ikzelf zou niet eens kunnen zeggen wat offshoring precies inhoudt...

Moest er nog iemand het weten, of zelfs maar iets klein om op weg te zetten, dan kan hij hier zeker antwoorden.

Ondertussen verplaats ik deze naar het rechtswetenschappen-forum, waar er misschien wat meer terzake kennis is.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 4.502

Re: Regels/wetgeving offshoring

Wat dacht je van Google ;heeft veel verwijzingen en via een van de adressen zul je best verder kunnen werken!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Regels/wetgeving offshoring

Geef dan eens zo'n link, Oktagon. TS zegt dat hij al verscheidene dagen op zoek is naar info, dus Google zal hij ongetwijfeld wel al geprobeerd hebben.

Berichten: 4.502

Re: Regels/wetgeving offshoring

Heerema of Marit.Instituut Willem Barendsz ?

Berichten: 4.502

Re: Regels/wetgeving offshoring

Heerema is een wereldbedrijf op gebied van Offshore en heeft ook relaties met Maritieme Instituten zoals 'Willem Barends" op terschelling en "De Ruyter"in Vlissingen.

Ik heb nog een site bekeken van Heerema: http://hmc.heerema.com/

en ook verder organisatorisch

http://hmc.heerema.com/SiteMap/tabid/251/l...NL/Default.aspx

waarop ingangen moeten zijn te vinden voor de gevraagde info.

Wetgeving Belasting ()Fiscaal-)recht is wrs. ook een ingang.

Je zult wel even moeten snuffelen en mogelijk telefonisch contact moeten zien te krijgen! ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Regels/wetgeving offshoring

Wat ik een beetje mis in je vraagstelling is naar welke wetgeving je precies op zoek bent? Gaat het om douaneregels, veiligheidsregels, milieuregels, ...?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer