Computer harde schijf

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Computer harde schijf

Hallo ik weet niet of ik met deze vraag hier thuis hoor.Maar ik ga het maar eens proberen.Ik heb met een harde schijf van Maxtor aangeschaft eentje van 250 Gb.Na de inbouw en het instellen in het Bios (waar ze werkelijk 251 GB aan geeft)computer terug opgestart schijf geeft in windows maar 128 GB weer.Wat is er hier nu verkeerd gegaan.Of zit ik met een defecte HD of wat is er aan de hand een verkeerde instelling?

Mijn computer is een P4 2 GHz en draaid windows XP met service pak 2.

Schijf is ingesteld als master op de sec Ide en dient als extra opslag.

Hopelijk kan ik hier hulp op krijgen of iemand die me naar iemand kan door verwijzen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Computer harde schijf

Soms in 2 partities laten delen ofzo ? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Computer harde schijf

Ik ben van 98SE overgestapt op Solaris dus van XP weet ik niet zoveel. Maar fdisk komt niet verder dan 127GB. Als XP nog steeds "fdisk't" zul je dus minimaal twee partities moeten aanmaken.

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Computer harde schijf

Bios updaten :wink:


Berichten: 249

Re: Computer harde schijf

In het programma computer beheer, staat een categorie opslag met

sub categorie schijf beheer, wanneer je schijf beheer aanklikt krijg

krijg je rechts een overzicht te zien van harde schijven en hun grote

(win xp), daar kan je ook nog eventueel partities aanmaken.

Hoe kom je bij computer beheer?

start menu, instellingen, configuratie scherm, prestaties en onderhoud,

systeembeheer vervolgens de snelkoppeling computer beheer klikken.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Computer harde schijf

Het standaard partitie programma kan geen partities groter dan 128GB maken. Je kunt een ander partitieprogramma gebruiken, bijvoorbeeld PartionMagic (niet gratis), maar het meest verstandige is bij zulke grote harde schijven meerder partities te maken en op een van die partities je documenten (los van de software) te zetten. Als windows crashed heb jij namelijk je documenten nog.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer