gedrag koe bij onweer

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 193

gedrag koe bij onweer

Ik hoorde pas iemand beweren dat als het gaat onweren, koeien met de kop naar beneden bij een sloot gaan staan. Zo zou je dus van tevoren kunnen zien of het gaat onweren ja of nee...

Ik vond een beetje een rare bewering, want het lijkt me juist totaal niet veilig voor een koe om met onweer dichtbij het water te gaan staan...

Ik heb daarom maar wat op internet rondgezocht want ik ben toch benieuwd of dit klopt ja of nee. Ik kan helaas niks vinden hierover. Dus mijn vraag luidt: klopt deze bewering?
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Berichten: 226

Re: gedrag koe bij onweer

Koeien willen op de vlucht slaan voor onweer. Maar ja, ze kunnen niet verder dan de sloot, dus blijven ze daar maar staan.

Sommige zaken hebben een eenvoudige verklaring. :wink:

Berichten: 704

Re: gedrag koe bij onweer

Diesel Power schreef:Ik hoorde pas iemand beweren dat als het gaat onweren, koeien met de kop naar beneden bij een sloot gaan staan. Zo zou je dus van tevoren kunnen zien of het gaat onweren ja of nee...

Ik vond een beetje een rare bewering, want het lijkt me juist totaal niet veilig voor een koe om met onweer dichtbij het water te gaan staan...

Ik heb daarom maar wat op internet rondgezocht want ik ben toch benieuwd of dit klopt ja of nee. Ik kan helaas niks vinden hierover. Dus mijn vraag luidt: klopt deze bewering?
ze zoeken ze wel het laagste punt op zodat de de kans dat de bliksem inslaat kleiner wordt.

Reageer