Laatste bericht op een verborgen forum

Reageer
Berichten: 7.068

Laatste bericht op een verborgen forum

In de kolom 'Laatste bericht' van het Huiswerkforum staat nu (10:40):


Vandaag, 10:33

In: Moderatorwerk gedaan tot tijds...

Van: Jan van de Velde


Ik neem aan dat dit refereert naar een verborgen gedeelte van het forum. Misschien handig als dat soort berichten dan niet zichtbaar zijn voor mensen die de fora ook niet zien.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Laatste bericht op een verborgen forum

Volledig mee eens. Echter wordt dat hard in de database opgeslagen, en dus valt dat niet zo 1-2-3 te verbergen helaas. Het is niet helemaal netjes, maar ik vind het iets te ver gaan om dat volledig om te gaan bouwen voor de tijd dat we nog op deze versie draaien.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Laatste bericht op een verborgen forum

Ik neem aan dat dit refereert naar een verborgen gedeelte van het forum. Misschien handig als dat soort berichten dan niet zichtbaar zijn voor mensen die de fora ook niet zien.
tssk tssk... Ik had niet stilgestaan bij de mogelijkheid dat gebruikers zo'n melding zien. Er is niks geheims aan, we proberen het moderatorwerk in dat forum wat te verlichten door te proberen dubbel werk te voorkomen. Door elkaar te melden tot welk tijdstip het huiswerkforum is bijgewerkt door een van de huiswerkmoderatoren, hoeft een collega die 5 minuten later inlogt niet nodeloos diezelfde 20 of zo topics te gaan doorspitten.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 7.068

Re: Laatste bericht op een verborgen forum

EvilBro schreef:In de kolom 'Laatste bericht' van het Huiswerkforum staat nu (10:40):


Vandaag, 10:33

In: Moderatorwerk gedaan tot tijds...

Van: Jan van de Velde


Ik neem aan dat dit refereert naar een verborgen gedeelte van het forum. Misschien handig als dat soort berichten dan niet zichtbaar zijn voor mensen die de fora ook niet zien.

Dit probleem doet zich wederom voor. Nu met een titel die ik minder gepast vind: "I want two men at once". Komt dit door het enkel verbergen van het topic? Als dat zo is dan denk ik dat het in dit soort gevallen gepaster is om het topic volledig te verwijderen (mits dat dit probleem vermijdt).

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Laatste bericht op een verborgen forum

Deze keer gaat het over een report dat je gaf.


Het eigenlijke bericht is niet meer zichtbaar (bij TO bedoel je toch?), maar het staat nog steeds bij last post voor het betreffende forum.


Misschien dat het probleem wordt veroorzaakt door een bericht dat enkel verborgen is, maar nog niet verwijderd, zoals je zelf aangeeft? Althans dat vermoed ik.


Want als je daadwerkelijk op de link klikt, krijg je een board message (ik toch).
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 7.068

Re: Laatste bericht op een verborgen forum

Het eigenlijke bericht is niet meer zichtbaar (bij TO bedoel je toch?), maar het staat nog steeds bij last post voor het betreffende forum.
Bij TO bedoelde ik inderdaad.


Misschien dat het probleem wordt veroorzaakt door een bericht dat enkel verborgen is, maar nog niet verwijderd, zoals je zelf aangeeft? Althans dat vermoed ik.
Ik vermoed dat ook. De vorige keer vond ik de titel niet zo'n probleem (slechts onhandig). Deze keer vond ik de titel 'op het randje' van wat ik denk dat wenselijk geacht wordt. Ik kan ook titels verzinnen die je uberhaupt niet wilt zien. Misschien moet in dit soort gevallen in ieder geval de titel aangepast worden naar iets wat onschuldiger is?


Want als je daadwerkelijk op de link klikt, krijg je een board message (ik toch).
Daar ben ik me van bewust. Het gaat mij puur om de zichtbare titel bij laatste bericht.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Laatste bericht op een verborgen forum

De spammer in kwestie had nog 2x op zichzelf gereageerd. Daarmee bestond het topic uit 3 berichten. Door het eerste bericht onzichtbaar te maken verdwijnt het uit het forum zelf. Berichten 2 en 3 blijven ieder wel zichtbaar, maar dat zie je niet omdat het topic in zijn geheel is verborgen. Bij het zoeken naar het laatste bericht in een forum komen berichten 2 en 3 echter wel naar voren.


Hoe dan ook: inmiddels zijn zowel heel het topic als de spammer verwijderd.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer