Springen naar inhoud

Stochast als parameter voor verdeling andere stochast

• Log in om te kunnen reageren

dtech

dtech

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 oktober 2010 - 20:36

Hallo,

ik heb het volgende probleem:

X: U(0, 2)
Y: U(0, 2 - X)

Weet iemand hoe ik hiermee verder kan werken? Bijv de verdeling van y en/of de (gecombineerde danwel losstaande) dichtheids/verdelingsfunctie van Y?

V.b.:

X = 2: Y is nu uniform op U(0,0)
X = 0,5: Y is nu uniform op U(0, 1.5)

Of:

Er zijn 2 euro als centen. (okee eigenlijk oneindig veel heel erg weinig waard zijnde muntstukken)
200 centen dus

Jantje mag een willekeurig aantal pakken (en pakt uniform willekeurig een aantal muntstukken)
Liesje mag wat er van over is een willekeurig aantal pakken. (en doet dit op dezelfde manier)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 31 oktober 2010 - 09:16

Dit is een tamelijk eenvoudig voorbeeld van een tweedimensionale kansverdeling. Normaalgesproken volstaat het om een schets te maken, en aan de hand daarvan de benodigde integraties uit te voeren. Schrijf de definitie op van wat je wilt berekenen en kijk wat de integratie-grenzen zijn. Succes,

dtech

dtech

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2010 - 12:45

Schets had ik inderdaad gemaakt:

hieruit maak ik op:

LaTeX
LaTeX
LaTeX

Maar volgens het antwoord moet het LaTeX zijn.

Overigens kom ik als ik LaTeX bepaal via LaTeX op hetzelfde uit.

[edit]
Oo wacht nu zie ik hem

LaTeX
LaTeX

Beetje stom ;)
[/edit]

Veranderd door dtech, 31 oktober 2010 - 12:53

• Gast

Geplaatst op 31 oktober 2010 - 13:10

Valt wel mee met dat stomme, het is een eenvoudig voorbeeld van een moeilijk onderwerp. Ik zie dat je eruit bent, maar in mijn boek lijkt het iets anders te moeten zijn. Ik kan je opgave toch vergelijken met het werpen op een driehoekig bord met randen y=0, x=0 en y=2-x toch?

dtech

dtech

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2010 - 18:46

Ja, maar wat moet het volgens jouw boek dan zijn? Het is een oude tentamensom en daar staat dit als antwoord.

• Gast

Geplaatst op 01 november 2010 - 12:49

Foutje van mij. Jouw antwoord klopt gewoon (zo zie je maar, wie is er nou stom? bessie!)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures