Springen naar inhoud

Energie opslag

• Log in om te kunnen reageren

Alkartus

Alkartus

• >100 berichten
  • 199 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2010 - 12:51

Als men het heeft over energie opslag, dan denk je gauw aan stuwmeren, grote accu's of chemische opslag. Maar wat is nou de beste manier op energie mee te nemen op je rug. Je heb dus een behoorlijke rugtas waaraan een hendel/slinger zit waarmee je energie opwekt. Als die rugtas nou max. 15 kg mag wegen. Wat is dan de beste manier om energie op te slaan? Uiteraard moet die energie ook weer makelijk vrijgemaakt kunnen worden.

P.s. dit is een practische vraag, dus geen anti-materie en dergelijke.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 31 oktober 2010 - 14:25

Ja ik denk dat het antwoord zit in opa's oude klok. Een veer opwinden lijkt me. Maar geef even aan hoeveel energie je op wil wekken (vermogen en hoeveelheid) en in hoeveel tijd en op welke manier de energie gebruikt moet worden. Je geeft aan dat je aan een slinger draait dus dan kom je aan een vermogen van 5-10 watt, lijkt me. De hoeveelheid zal, zo zul je opmerken, afhankelijk zijn van de capaciteit van de rugzakaccu, maar is in eerste instantie afhankelijk van wat je ermee wilt doen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8936 berichten
  • VIP

Geplaatst op 31 oktober 2010 - 16:19

De beste keus is chemische opslag, met een energiedichtheid die ordegroottes hoger ligt dan mechanische opslag in vliegwielen, veren en wat nog.

Wikipedia heeft een aardige tabel met waardes.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Alkartus

Alkartus

• >100 berichten
  • 199 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2010 - 21:14

1 megajoule lijkt mij wel handig. Het lijkt mij geweldig om een soort kist of rugtas te hebben waar je zelf energie in kunt stoppen, en die vervolgens in allerlei vormen en vermogens er weer uit te laten komen. Dus een flinke accu (Lithium-ion) met:
Verwarmingselement
Luchtdrukkamertje
Teslacoil
Elektronische katapult
Waterpomp
Elektrische schaar
Elektrische magneet
Mini-railgun
Elektronische aansteker
Lichtelement (gewoon, laser, uv en infrarood)

Het toppunt van groene persoonlijke energie omdat je er zelf energie instopt (eenmaal gemaakt geen grondstoffen meer nodig). Voor extreme dingen kun je dankzij de accu sparen. Met dit apparaat zul je dus vermogens en energievormen kunnen creeŽren die met je menselijk lichaam niet mogelijk zijn.

Helaas zul je niet door eerst flink te sparen een grote sprong of een kort vlugtje kunnen maken. ;)
Als dit binnen de 15 kilo kan, zou ik er graag een bestellen.

Veranderd door Alkartus, 31 oktober 2010 - 21:16

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures