Springen naar inhoud

Offtopic en onwetenschappelijk bericht over orgaandonatie

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

netjoerol

netjoerol

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 november 2010 - 20:44

Opmerking mod Marko:

Dit bericht, en de reacties erop, zijn afgesplitst uit het topic
"Orgaandonatie".

Ik probeer het nog een keertje.
Jacques Benveniste, immunoloog bewijst in 1979 per ongeluk dat hij witte bloedlichaampjes kan laten vermeerderen door een hele sterke verdunning te gebruiken.
Een verdunning zo sterk dat er van de werkzame stof niets meer terug te vinden is, dat heet homeopathie.
Na jaren deze ontdekking onder de pet gehouden te hebben, omdat hij vermoedde dat deze ontdekking catastrofaal zou zijn voor de verdere ontwikkeling van zijn carriere, maakte hij dit openbaar in 1988 in het blad 'Nature'.
Hij werd daarop binnen een week ontslagen vanuit zijn vaste betrekking in Parijs.
Dat was geen toeval, dat was een beslissing.
Daarna zijn zijn proeven nog vaker herhaald maar zij hebben de resultaten van zijn team niet kunnen herhalen.
Je gelooft natuurlijk wat je wilt geloven, maar de eeuwigdurende motor is ook al uitgevonden, in 1938 in Noord Holland.
Er was ook al een oplossing voor roentgenfotoos in 1913 in Londen.
De Ford autos reden beter op alcohol, maar vriendje Rockefellar had nu eenmaal benzine in de verkoop, tegenwoordig wordt het erop volgende conflict de 'drooglegging' genoemd.
Wetenschappers horen onafhankelijke denkers te zijn, met de nadruk op onafhankelijk.
Met een beetje geduld en een beetje meer moeite is orgaantransplantatie niet nodig, ik weet zeker dat de mens met betere oplossingen kan komen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

lauwekoffie

lauwekoffie

• >25 berichten
  • 68 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 november 2010 - 01:01

Daarna zijn zijn proeven nog vaker herhaald maar zij hebben de resultaten van zijn team niet kunnen herhalen.

Er is vastgesteld dat water niet langer dan een fractie van een nanoseconde eenzelfde netwerk van gerangschikte moleculen kan houden.
(Cowan ML, Bruner BD, Huse N, et al. (2005). "Ultrafast memory loss and energy redistribution in the hydrogen bond network of liquid H2O". Nature 434 (7030): 199Ė202. ).

Dat de proeven van Benveniste niet dubbel-blind gereproduceerd konden worden, zegt genoeg over de betrouwbaarheid ervan. Als bij een gecreŽerde situatie een bepaald waarheid wordt verbonden, moet onder later onder dezelfde omstandigheden (dezelfde gecreŽerde situatie) dezelfde waarheid bepaald kunnen worden.
Zo kan men bewijzen dat bij het toedienen van een proton-pomp remmer de maagzuur productie verminderd wordt, dan valt zoiets te bewijzen met experimenten in Noord-Amerika, Europa en zelfs Antarctica.
In dit verhaal valt zoiets niet te bewijzen, en kan men het op basis van huidige kennis van chemie zelfs verwerpen.

JWvdVeer

JWvdVeer

• >1k berichten
  • 1114 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 november 2010 - 01:47

Ik probeer het nog een keertje.

Tja, ik waardeer je poging uiteraard. Tot mijn spijt ben ik tot de conclusie gekomen dat deze poging een klein beetje gefaald is. Zie het onderstaande commentaar.

Jacques Benveniste, immunoloog bewijst in 1979 per ongeluk dat hij witte bloedlichaampjes kan laten vermeerderen door een hele sterke verdunning te gebruiken.

Geloof ik direct. Ligt er maar net aan wat je onder sterke verdunning verstaat. 1:1.000.000 of minder sterk zou met een sterk allergeen, een wat grotere hoeveelheid en de ultieme proefpersoon hier eenvoudig voor kunnen zorgen.
Kijk ook eens even op http://nl.wikipedia....ques_Benveniste en http://nl.wikipedia....#Fraudegevallen.

Een verdunning zo sterk dat er van de werkzame stof niets meer terug te vinden is, dat heet homeopathie.

Tja, ik denk dat we daar kort over kunnen zijn. Ik vergelijk homeopathie altijd graag met een aanrecht wat vies is doordat ik uitgeschoten ben met een pak drinken. Binnen de normale geneeskunde pak je dan een vaatdoek en doe je het aanrecht af. Een homeopaat pakt echter een klein beetje uit het pak met drinken wat ik geknoeid heb. Vervolgens verdunt hij dat vele malen, waarbij het middel gepotentieerd wordt (bij voorkeur geschud 's nachts om 0.00 bij volle maan). Vervolgens gooi je het middel wat je uiteindelijk verkrijgt op je aanrecht en verwacht je dat je aanrecht vervolgens schoon is (werkt uiteraard: maar dan moet je wel eerst een zwembad van je keuken maken, in de analogie komt dat er op neer dat de patiŽnt heel lang moet slikken of doodgemaakt moet worden).

Je gelooft natuurlijk wat je wilt geloven, maar de eeuwigdurende motor is ook al uitgevonden, in 1938 in Noord Holland.

Uiteraard, alleen heeft niemand het kunstje over kunnen doen. Als gevolg daarvan heeft Shell maar ťťn keer iemand af hoeven kopen en is de natuurkundige kennis benodigd voor dit kunst vervolgens vakkundig uit het programma voor natuurkundige opleidingen all over the world geschrapt. Daarnaast heeft men toen de wet van behoud van energie toen uitgevonden om te voorkomen dat iemand ooit hetzelfde geintje nog een keer zou uithalen.

Er was ook al een oplossing voor roentgenfotoos in 1913 in Londen.

Inderdaad, ik zou zeggen dat het nog eerder was. Obductie is namelijk al wel wat ouder dan 1913. Maar een vergissing is menselijk.

De Ford autos reden beter op alcohol, maar vriendje Rockefellar had nu eenmaal benzine in de verkoop, tegenwoordig wordt het erop volgende conflict de 'drooglegging' genoemd.

Tja, we kunnen het er over hebben welke drooglegging je bedoelt. Wss. niet die van Flevoland, maar die van de VS. Per slot van rekening reden de auto's op wijn en witbier en niet zozeer op zuivere alcohol (wat niet verboden was, met name met het oog op wetenschappelijk onderzoek en medisch gebruik).
Mogelijk zou het voor sommige mensen ook beter zijn geweest als NL droog was gelegd.

Wetenschappers horen onafhankelijke denkers te zijn, met de nadruk op onafhankelijk.

Inderdaad. Maar het moet wel navolgbaar zijn. Mensen met schizotypische persoonlijkheidsstoornis hebben meestal ook hele leuke ideeŽn rondom bepaalde verschijnselen. Echter deze inzichten zijn voor anderen volstrekt onnavolgbaar en meestal missen ze voor de rest van de wereld ook alle relatie met de werkelijkheid. Een voorwaarde is dus dat je de gecreŽerde kennis kunt overdragen. Meestal komt het er dus kort en goed op neer dat je voortborduurt op bestaande kennis. Tevens moeten de proeven die dergelijke mensen uitvoeren ook door anderen controleerbaar zijn en een soortgelijk resultaat opleveren.
Maar ik heb gewoon sterk het idee dat de huidige generatie wetenschappers nog niet helemaal rijp is voor geniŽn van jouw categorie.

Overigens ben ik het met je eens dat het ontslag op basis van ťťn incident van Jacques Benveniste een beetje ver gaat. Maar ik weet niet hoe het exact gegaan is. Waren zijn proeven eerst door andere mensen gecontroleerd? Of is daar niet op gewacht en is hij gelijk ontslagen? Was dit Łberhaupt het eerste incident? Etc.

Met een beetje geduld en een beetje meer moeite is orgaantransplantatie niet nodig, ik weet zeker dat de mens met betere oplossingen kan komen.

Inderdaad, maar alsnog heb je dan te maken met een de tijd tussen het moment dat transplanteren mogelijk werd en het moment dat het eerste volledig functionele apparaat er is. En waarom zou je in die tussentijd niet gebruik maken van de kennis die er is: transplanteren. En je kunt denken dat vervanging van de organen door technieksnufjes nou zo geweldig gaat worden. Maar laat ik je uit de droom helpen: die gaan exact dezelfde problemen opleveren als de huidige transplantatieorganen. En ik zie voorlopig nog geen technieksnufjes op de markt komen die jouw verwachting gaan waarmaken.

Overigens heb je al dergelijke apparaten (m.n. ter vervanging van het hart, maar die worden enkel in de VS ter vervanging van het hart geÔmplanteerd (bridge to death). In NL enkel als bridge naar een harttransplantatie (bridge to transplantation)), maar deze zijn verre van perfect. Met name de overlevingsduur van werkelijke organen is veel beter dan deze apparatuur.

Wat ik overigens uit je reacties opmaak is dat je waarschijnlijk in complottheorieŽn gelooft en mogelijk behept bent met psychopathologie. Het eerste deduceer ik uit je post. Het tweede zei het water mij toen ik mijn tanden net poetste ;).

Veranderd door JWvdVeer, 05 november 2010 - 01:48

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8937 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 november 2010 - 12:54

ComplottheorieŽn en anderszins ononderbouwde opmerkingen horen niet thuis in de wetenschap, en dus ook niet op dit forum. Dit onderwerp is dan ook gesloten.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures