"goto last unread"-ikoon bij nieuwe berichten

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.547

"goto last unread"-ikoon bij nieuwe berichten

Als je de menu-optie Nieuwe berichten kiest krijg je een lijst van nieuwe berichten, met links van iedere titel het bekende oranje rechthoekje met ezelsoor, met 'tool tip' Goto next unread. De oranje rechthoek verdwijnt zodra het nieuwste bericht gelezen is. Echter, de oranje rechthoek verschijnt weer zodra er een nieuwe browsersessie start. Dat lijkt me inconsequent vergeleken met gewone subforums:


In gewone subforums verdwijnt de oranje rechthoek als je het laatste bericht van het topic gelezen hebt, en het blijft weg bij de volgende browsersessies, zolang er geen nieuwe berichten worden toegevoegd aan dat topic.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: "goto last unread"-ikoon bij nieuwe berichten

Ik gebruik die functie eigenlijk nooit, maar het lijkt er inderdaad op dat je gelijk hebt. Al merk ik tussen browsers wel verschil (een verschil dat ik overigens ook niet direct kan verklaren).

Ik denk dat het een kwestie is van seesie-/cookie- afhandeling. Wáár het hem precies in zit heb ik zo even geen flauw idee van.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: "goto last unread"-ikoon bij nieuwe berichten

In gewone subforums verdwijnt de oranje rechthoek als je het laatste bericht van het topic gelezen hebt, en het blijft weg bij de volgende browsersessies, zolang er geen nieuwe berichten worden toegevoegd aan dat topic.
Ook dit hapert soms, al heb ik nooit kunnen bedenken onder welke voorwaarden. Want in het algemeen gaat dat inderdaad goed.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.547

Re: "goto last unread"-ikoon bij nieuwe berichten

Ik gebruik die functie eigenlijk nooit
De favoriete benadering van wetenschapsforum is kennelijk een kwestie van smaak. "Nieuwe berichten" is mijn favoriete benadering. Alleen voor moderatorwerk benader ik soms specifieke subforums.

Reageer