Springen naar inhoud

Maken van polymeren

• Log in om te kunnen reageren

3Ch

3Ch

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 september 2005 - 11:24

Wij zijn op zoek naar een 'recept' om het volgende te maken:

- Nylon (waarschijnlijk Nylon 6,6)
- Perspex (PMMA)
We zijn zover dat we weten dat je eerst het monomeer MMA moet maken, en dat dan moet laten polymeriseren.
- Alkydhars. (hier kunnen we niks over vinden.)

En wat hebben de termen chain transfer agent en initiator er mee te maken?

Groeten 3Ch

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Onzejozef

Onzejozef

• >100 berichten
  • 124 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 september 2005 - 12:42

De syntheses van de polymeren die jij wil maken zijn tamelijk triviaal: je kunt ze met wat zoekwerk uitgebreid vinden in boeken als Polymer Chemistry van Stevens. Sorry voor mijn luiheid, maar ik heb geen zin om dat hier neer te planten :wink:

Een polymerisatiereactie verloopt in verschillende stappen: Initiatie, propagatie en terminatie. De initiatie is de eerste stap: de eerste monomere eenheid hecht zich op de inhibitor, en het proces kan propageren tot een keten: propagatie. Terminatie is de laatste stap en dit houd in dat de keten niet meer 'groeit'.

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 23 april 2008 - 07:45

Deze topic zou kunnen aansluiten bij de topic van Bert..,die een uitkraging aan het bedenken is met lichte materie;
ik verwees naar ontwikkelde kunststoffen (polymeren in variabele samenstelling en bewerking met spuitgietmachines (oa.Arburgfabr.)

Verhaal staat onder mechanica (exacte wetenschappen)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures