Welke stoffen te gebruiken

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Welke stoffen te gebruiken

hallo mensen

ik heb een probleem ik vroeg me af of je het omslagtraject mag gebruiken van een bepaalde stof om de ph te bepalen

het gaat over een stof met een PH van ongeveer 9,8

welke twee ph indicatoren moet je dan gebruiken om dit het duidelijkst te maken

ik dacht zelf aan thymolblauw want dit geeft aan of het een ph heeft van boven de 9,6 of tussen de 9,6 en de 8,2 of lager dan 8,2

en als tweede keuze dacht ik aan fenolftaleïn maar dan maak ik daar gebruik van het omslag traject want als het goed is zou hij dan een lichte kleur paars rood moeten worden wat in zou houden dat hij daar tussen zit en doordat hij als het goed is blauw wordt door de thymolblauw dacht ik dan mag je vast wel van het omslag traject gebruik maken want je kan daarvan al een deel uitsluiten. maar weet dus niet of dat mag

ik hoop dat jullie begrijpen wat mijn vraag is en er een oplossing voor weten

groetjes harm

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Welke stoffen te gebruiken

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Welke stoffen te gebruiken

ik dacht zelf aan thymolblauw
Dit is inderdaad een goeie keus, fenolftaleïn moet ook lukken maar dit is wat moeilijker omdat het dan over verschil in tinten gaat. Thymolftaleïne zou anders ook goed gaan. Bekijk ook de figuur.

Afbeelding
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 2

Re: Welke stoffen te gebruiken

heel erg bedankt voor dit antwoord ik hoop dat mijn leraar nu overtuigd is

dank jullie wel

Reageer