Beweegredenen

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 11

Beweegredenen

Hallo Forum,

IK heb een vraagje. Ik ben bezig met een opdracht over een accuboor. Hiervoor moeten wij een accuboor besturen en daarbij de belangrijkste redenen voor het ontwerp geven. We moeten ons dus bezighouden waarom een ontwerper bepaalde keuzes maakt en daar een verslag over schrijven.

Verder moeten er experimenten worden uitgevoerd om bepaalde eigenschappen. te bepalen. Heeft er iemand nog leuke ideeën om te gebruiken bij het experimenteren. Waarschijnlijk mag de boor uit elkaar worden gehaald en dus kunnen er nog extra dingen mee worden bedacht.

Ik ben dus op zoek naar dingen waar je op moet letten bij een ontwerp en leuke experimenten om uit te voeren met een accuboor. Alvast bedankt.

Re: Beweegredenen

Nou erg spectaculair zal het wel niet hoeven te worden hoor. Daarvoor kun je beter een fles cola en wat menthos bestuderen.

Ga bij het bestuderen eens systematisch aan het werk: kijk eerst naar de buitenkant, hoe ziet het ding eruit, welk materiaal zit erin, en waarom ziet het er zo uit?

Beschrijf dan de bedieningsknoppen, hun plaatsing, functie. Denk ook aan de ring waarmee je de kracht instelt, de kop waar je de boor of bitjes vastzet, de batterij.

Probeer eens of je kan raden hoe alles er binnenin uit zou kunnen zien. Maak open en vergelijk je idee met de werkelijkheid.

Beschrijf de delen binnenin. Zo steeds verder tot je echt elk kogeltje en veertje hebt behandeld. Succes

Berichten: 11

Re: Beweegredenen

Nog enig idee hoe je dan kunt experimenteren met een accuboor??

Reageer