Hplc

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

Hplc

Hallo allemaal,

Ik ben met een onderzoek bezig voor mijn opleiding forensisch onderzoek. Het onderwerp wat wij hebben gekozen ligt niet erg in ons straatje, ik wou mij graag verbreden.

Kort weg gezegt gaan wij de effecten bekijken die de hoeveelheid taurine en caffeine in redbull op verschillende cellijnen van de mens heeft.

Hiervoor bepalen wij eerst de hoeveelheid caffeine en taurine in redbull. Wij bedachten dit met HPLC te doen.

Een geschikt eleuns lijkt ons acetonitril met water. Maar nu vraagt onze begleider om met een reactievergelijking te laten zien waarom caffeine en taurine oplosbaar zijn in dit eleuns.

Dan kom ik tot het volgende:

T: C2H7NO3S + CH3CN +H2O -->

C: C8H10N4O2 +CH3CN +H20 -->

Mijn vraag:

Wat voor reactieproducten kun je hierbij verwachten?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Bij voorbaad dank!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: Hplc

EllSaxion schreef:Mijn vraag:

Wat voor reactieproducten kun je hierbij verwachten?


Geen. De opgave is quatsch. Er vind geen chemische reactie plaats. De stoffen lossen gewoon op.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 5

Re: Hplc

Geen. De opgave is quatsch. Er vind geen chemische reactie plaats. De stoffen lossen gewoon op.


Oke, maar ze vallen niet als ionen uit een lijkt mij? wat gebeurt er dan wel met het molecuul?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Hplc

Er gebeurt niks, voor oplossen heb je geen chemische reactie nodig. De moleculen bewegen vrij door de oplossing. Zoals Marko zei slaat de vraag van je begeleider nergens op.

Het enige wat je misschien kan zeggen is dat taurine en cafeïne voorkomen in een waterig milieu. Dit kan je doen door (aq) achter de molecule te schrijven.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 5

Re: Hplc

Kravitz schreef:Er gebeurt niks, voor oplossen heb je geen chemische reactie nodig. De moleculen bewegen vrij door de oplossing. Zoals Marko zei slaat de vraag van je begeleider nergens op.

Het enige wat je misschien kan zeggen is dat taurine en cafeïne voorkomen in een waterig milieu. Dit kan je doen door (aq) achter de molecule te schrijven.
Oke Thanks:)

Reageer