Springen naar inhoud

Alternatieve brandstof, palmolie

• Log in om te kunnen reageren

stipmook

stipmook

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 september 2005 - 15:11

Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus stel ik mijzelf even voor.

Mijn naam is Leon, ben 19 jaar en kom uit Mook (iets onder Nijmegen).
Ik studeer 2e jaar HTS Technische Bedrijfskunde op de HAN in Arnhem, ik ben nu bezig met een stage.

Ik moet op zoek gaan naar alternatieve brandstoffen, om ovens te verhitten. Momenteel gebeurt dit met Huisbrandolie (HBO, rode diesel).

Nu zou ik graag wat meer informatie over Palmolie willen krijgen, dus wat het kost, viscositeit, energie etc etc.. Het lieft in vergelijking met HBO

Ik hoor graag van jullie!
Alvasta bedankt,

MVG Leon

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

stipmook

stipmook

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 september 2005 - 09:02

Andere informatie over Palmolie is natuurlijk ook welkom :wink:

Zou het mogelijk zijn om Palmolie met water te mengen (verneveld) net voor de verbranding, met dezelfde resultaten?

(denk aan: gooi een bekertje water bij frituurvet, en je krijgt een enorme steekvlam).. misschien is dit een nog goedkopere en efficientere manier? weet iemand hierover iets te vertellen :shock:

Brinx

Brinx

• >1k berichten
  • 1433 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 13 september 2005 - 10:22

Ik moet bekennen dat ik niets over palmolie weet, maar over de toevoeging van water aan brandstof kan ik misschien wat nuttigs zeggen.