Elektrolytisch spuitsysteem

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Elektrolytisch spuitsysteem

hallo beste mensen,mijn hobby is eigelijk restaureren van oldtimers en door deze passie ben ik daar bijna 24 op24 met bezig om oplossingen te zoeken voor bepaalde onderdelen te vernieuwen die niet meer te verkrijgen zijn .

ja jullie zullen zeggen daar zijn ze weer met het chromeren van allerlij onderdelen en hoe ze het moeten doen en zoverder

nu ben ik eigelijk op zoek inderdaad naar de nieuwe manier van chromeren genaamd cosmichrome of elektrolytisch spuitsysteem met een aantal producten op de juiste volgorde en dan tover je de mooiste chroom op allerlij mogelijke ondergronden behalve kledij

nu mijn vraag is of jullie mij kunnen helpen met het zoeken naar de jiuste producten om dit procedee zelf op poten te zetten zodat het in prijs een pak goedkoper zal zijn ,wandt de prijzen voor die producten springen echt de pan uit

hopelijk krijg ik hier een beetje reactie wandt ik ben namelijk heel leergierig indien het op gebied van zulke onderzoeken gaat

alvast bedankt voor de medewerking en hopelijk een fantastiesch resultaat

groeten dv461

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Elektrolytisch spuitsysteem

Je eigen spuitsysteem nabouwen is volgens mij zo goed als onmogelijk. Ten eerste heb je enorm veel verschillende (onbekende) producten nodig. Ten tweede moet je zeker beschikken over een drukinstallatie en een goeie vernevelaar. Wanneer je ook zelf een drukinstallatie gaat maken wordt het helemaal gevaarlijk wegens het ontploffingsgevaar. NIET doen dus!

Om welke producten het juist gaat weet ik ook niet, ik heb even op enkele sites zitten kijken en dit wordt natuurlijk mooi achter de hand gehouden. Juist om de reden om namaak te vermijden. Ook kon ik lezen dat er geregeld info/training-sessies worden georganiseerd. Ik zou je aanraden daar eens je licht op te steken, desnoods voor alternatieve methodes.

Over hoe de techniek juist werkt kan ik je wel helpen. Men start steeds met een 'primer', dit is een laag die gemakkelijk aan je voorwerp blijft plakken en waarop andere lagen ook makkelijk binden. Vervolgens gaat men een lichtreflecterende laag leggen. Deze is chemisch gebonden aan de primer. Daarbovenop ligt nog eens een beschermende laag.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 2

Re: Elektrolytisch spuitsysteem

ja dat weet ik wel allemaal maar uit wat zouden de producten bestaan en waarom is er een electrisch veld nodig

grtz dv461

Berichten: 1.379

Re: Elektrolytisch spuitsysteem

dvd461,

Gelukkig ben je, zoals je schrijft, leergierig. Want als je aan deze moeilijke experimenten wilt beginnen met weinig of geen voorkennis wordt het niets.Wat moet je zoal bestuderen? Ik geef een opsomming:

Begrippen als: Electrolyse, anodische en kathodische reakties, stroomdichtheid, oxydaties en redukties van ionen, oplosbaarheden van zouten. Daarnaast: eenvoudige electriciteitsleer, de wet van Ohm voor een gesloten circuit.

Voor het selectief plaatselijk galvaniseren van onderdelen kun je iets zelf maken voor het tampongalvaniseren.

Voor koper of nikkel kan dat wel lukken. Maar het verchromen zal je daarbij wel niet lukken omdat je te temeratuur niet goed onder kontrole krijgt. Electroless nickel kan eventueel ook. Maar ook dat is moeilijk.

Van commerciele aanbiedingen leer je niets. Die zijn niet geschreven als leerboek. Je hebt meer aan Wikipedia.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Reageer