Hoe de invloed van magnetisme minimaliseren op ontvangst radiosignalen

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

Hoe de invloed van magnetisme minimaliseren op ontvangst radiosignalen

We hebben een ontkalker geplaatst op onze waterleiding die werkt op EMG impulsen. De metalen buis van de waterleiding waarop deze ontkalker geplaatst werd, loopt echter vlakbij de plaats waar onze antenne voor radio-ontvangst staat. Beide zijn zeer moeilijk te verplaatsen. Door het magnetische effect (als ik het toestel uitschakel is de ontvangst goed) hebben wij een zeer slechte ontvangst. Ik ben niet echt op zoek naar een wetenschappelijk verklaring, maar zou graag op jullie kennis beroep doen om een "eenvoudige" oplossing te vinden. Is er iemand die mij een goeie tip kan geven ?

Re: Hoe de invloed van magnetisme minimaliseren op ontvangst radiosignalen

Is het mogelijk om metaalfolie om de ontkalker heen te wikkelen of wordt hij dan te warm, of werkt hij dan niet? Afhankelijk van de sterkte van de puls kan je hem met metaal deels afschermen. Verbindt de folie elektrisch geleidend met de waterleiding.

Ik weet niet of het probleem niet gewoon zit in het lichtnet. Als de magneet een puls afgeeft, treedt er zelfinductie op in de spoel, en daardoor wordt het lichtnet verstoord. Kan daar het probleem zitten?

Berichten: 2

Re: Hoe de invloed van magnetisme minimaliseren op ontvangst radiosignalen

bessie schreef:Is het mogelijk om metaalfolie om de ontkalker heen te wikkelen of wordt hij dan te warm, of werkt hij dan niet? Afhankelijk van de sterkte van de puls kan je hem met metaal deels afschermen. Verbindt de folie elektrisch geleidend met de waterleiding.

Ik weet niet of het probleem niet gewoon zit in het lichtnet. Als de magneet een puls afgeeft, treedt er zelfinductie op in de spoel, en daardoor wordt het lichtnet verstoord. Kan daar het probleem zitten?
Indien het lichtnet verstoord wordt, moeten er dan geen storingen vastgesteld worden op andere toepassingen ? Tot nu toe merk ik dit fenomeen enkel op de antenne van de radio.

In elk geval probeer ik de metaalfolie eens uit. Elektrisch geleidend verbinden met de waterleiding, bedoel je dat dan zoals een geleidingsdraad die meeloopt in een met folie afgeschermde kabel ?

Vanuit mijn zelfde achtergrond (ik koop elektrische kabels in) ga ik er van uit dat alufolie een goede afscherming is.

Wat betreft warmte ontwikkeling ben ik technisch te weinig geschoold om te weten of er effectief warmte kan vrijkomen.

Het procede wordt als volgt omschreven : De elektronische kalksteenbestrijder wekt EMG impulsen op die op het water worden overgedragen via de buizen, meer bepaald via de kabels die rond de leiding zijn gewikkeld (hiermee creeëren ze een spoel veronderstel ik). Dit toestel kan op alle soorten leidingen worden aangebracht, gegalvaniseerd, koper, pvc, enz... De EMG impulsen werken fysisch in op de vorming en uitzetting van de calciumkarbonaatkristallen in de vloeistof en rekenen zo af met de kristallen die gewoonlijk op de wand ontstaan als die niet wordt behandeld. M.a.w. het calcium carbonaat blijft in het water maar is niet langer schadelijk. De aktie is in hoofdzaak mechanisch. Elke temperatuurwijziging in het water doet de buis immers uitzetten of krimpen. Er ontstaan micro-barsten in de dikte van de kalkaanslag. Zonder behandeling zouden de micro-barsten dichtgaan door het ontstaan van nieuwe kalksteenlagen. Dankzij de behandeling kunnen de barsten niet dichtgaan. Door de mechanische inwerking van de verschillende uitzettingen, worden de barsten groter en brokkelt de kalkaanslag geleidelijk af. Het gaat dus om een zuiver fysische actie die totaal verschilt van waterontharders die inwerken op de chemische samenstelling van het water.

Ik weet dus niet of bij deze werking warmte vrijkomt, maar ik test het uit en zie wel of het resultaat oplevert.

Reageer