Springen naar inhoud

Hoe werken organische zuren in voeding

• Log in om te kunnen reageren

MathiasMM

MathiasMM

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 november 2010 - 20:28

Hallo Iedereen,

Ik moet voor mijn studie een paper schrijven over: Werking van organische zuren als conserveringsmiddelen in voedingsmiddelen.

Ik zit met het probleem dat ik niets online kan vinden of in bibliotheek over hoe die organische zuren tot stand komen.
Wat er gebeurt in de voeding wanneer men organische zuren toevoegen en hoe deze zullen reageren om u voeding langer houdbaarder te maken.

Als iemand mij hierbij kan helpen of goede links of andere informatie kan bezorgen, zou mij een groot plezier doen

Danku

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 november 2010 - 22:16

Eťn van de voornaamste doelen van organische zuren in de conserveringsmiddelen is het bestrijden van micro-organismen. Men gebruikt ze tegen schimmels, bacteriŽn en om gistingsprocessen tegen te gaan. Verder worden ze ook gebruikt als smaakverbeteraars.

Wat bedoel je precies met hoe de zuren tot stand komen? IndustriŽle bereiding?

Specifieker gaat het over:

Op het gebied van organische zuren analyseren we onder andere: melkzuur, mierenzuur, azijnzuur, propionzuur, boterzuur en benzoezuur.

Bron: http://nl.masterlab....sp?page_key=688

Verder kan ik je ook deze site aanbevelen. Het gaat wel over dierenvoeding maar het principe blijft hetzelfde.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

MathiasMM

MathiasMM

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 november 2010 - 19:01

Eťn van de voornaamste doelen van organische zuren in de conserveringsmiddelen is het bestrijden van micro-organismen. Men gebruikt ze tegen schimmels, bacteriŽn en om gistingsprocessen tegen te gaan. Verder worden ze ook gebruikt als smaakverbeteraars.

Wat bedoel je precies met hoe de zuren tot stand komen? IndustriŽle bereiding?

Specifieker gaat het over:
Bron: http://nl.masterlab....sp?page_key=688

Verder kan ik je ook deze site aanbevelen. Het gaat wel over dierenvoeding maar het principe blijft hetzelfde.

Nu geef jij mij een antwoord waarom men het gebruikt, maar ik ben meer op zoek hoe de werking precies is.
Want bv conserveringszuren zijn organische zuren, ma waarom geen anorganische?
Ik moet men docenten kunnen zeggen waarom specifiek deze zuren en wa die zuren specifiek doen in u voeding.
Vooral heel wetenschappelijk, misschien ergens een chemisch onderzoek om aan te tonen wat organische zuren doen enzo

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures