Springen naar inhoud

Verband tussen rendement en kinetische energie

• Log in om te kunnen reageren

sollos

sollos

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 november 2010 - 18:05

Goeiedag mensen, ik ben nieuw op dit forum. Ik studeer zelf geen exact vak, maar ik intereseer me wel voor de beta-kant. Nu heb ik een vraag over het verband tussen de twee grootheden, rendement en kinetische energie. Weet er misschien iemand meer over dit verband?
Alvast met vriendelijke groet

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 15 november 2010 - 18:09

Er is geen verband.
De kinetische energie is hetzelfde als bewegingsenergie.
Een rendement van een energie-omzetting is de gewenste energie gedeeld door de benodigde energie (om die gewenste energie te krijgen).

Math-E-Mad-X

Math-E-Mad-X

• >1k berichten
  • 2383 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 november 2010 - 19:08

Goeiedag mensen, ik ben nieuw op dit forum. Ik studeer zelf geen exact vak, maar ik intereseer me wel voor de beta-kant. Nu heb ik een vraag over het verband tussen de twee grootheden, rendement en kinetische energie. Weet er misschien iemand meer over dit verband?
Alvast met vriendelijke groet

Je zal echt iets specifieker met je vraag moeten zijn. Waarom wil je dit precies weten en binnen welke context? 'Het verband' is nogal een vaag begrip. Welke verbanden je tussen twee grootheden hebt hangt natuurlijk helemaal af van de omstandigheden waarbinnen je het zoekt. Heb je het bijvoorbeeld over luchtweerstand?
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

sollos

sollos

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 november 2010 - 19:53