[Scheikunde] Extra oefeningen gezocht organische chemie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 180

[Scheikunde] Extra oefeningen gezocht organische chemie

Ik ben er nog niet zo goed weg mee en heb dus wel nood aan wat extra oefeningen over organische chemie.

Van verbindingen van 1ste, 2de en 3de zou ik er nog wat extra willen... bestaan er sites? of heeft er iemand hier wat extra blaadjes met oefeningen liggen die geschikt zijn voor het vijfde middelbaar (richting wetenschappen) chemie in België?

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: [Scheikunde] Extra oefeningen gezocht organische chemie

Ik zou je aanraden om de zoekfunctie eens te gebruiken, helemaal rechts bovenaan het venster. Verder staan er verschillende topics in het forum 'Huiswerk en Practica' neem daar ook gerust een kijkje.

Indien je dan nog niet voldaan bent kan een boek ook heel goed helpen ;) .
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: [Scheikunde] Extra oefeningen gezocht organische chemie

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 180

Re: [Scheikunde] Extra oefeningen gezocht organische chemie

Bedankt! Hebben jullie weet van bepaalde boeken die heel goed zijn? ik zal er zelf ook eerst eens een paar opzoeken.

Berichten: 180

Re: [Scheikunde] Extra oefeningen gezocht organische chemie

Kravitz schreef:Ik zou je aanraden om de zoekfunctie eens te gebruiken, helemaal rechts bovenaan het venster. Verder staan er verschillende topics in het forum 'Huiswerk en Practica' neem daar ook gerust een kijkje.

Indien je dan nog niet voldaan bent kan een boek ook heel goed helpen ;) .
Ik heb er 3 gevonden, maar ik vind er niet echt wat ik zoek:

ik zoek oefeningen zoals deze:

aan de ene kant de skeletstructuur en aan de andere kant de naamgeving en omgekeerd. maar die vind ik niet in het boek... heeft niemand hier van het chemieforum zo'n extra blaadjes tot zijn beschikking ;) ?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: [Scheikunde] Extra oefeningen gezocht organische chemie

Neem een kijkje in deze pdf. Zo te zien staat precies dezelfde opgave in mijn cursus uit het middelbaar, al je wil kan ik je later de verbetering via PB doorsturen.

Voor moeilijkere oefeningen kan ik je voorlopig nog niet helpen.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Reageer