Is europa ongerust over ‘nanovoedsel’?

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 2.504

Is europa ongerust over

http://www.kennislink.nl/publicaties/is-eu...ver-nanovoedsel


Bijna de helft van de Europese consumenten is ongerust over de risico’s van nanodeeltjes in voedsel. Dat volgt uit een enquête van de Europese voedselveiligheidsautoriteit EFSA onder bijna 27.000 consumenten. Ook blijkt dat Nederlanders zich minder zorgen maken dan veel andere Europeanen
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Is europa ongerust over

In principe is alles wat klein is gevaarlijker omdat er een grotere oppervlakte aanwezig waar eventueel een reactie kan plaatsvinden.


Dat gezegd, dit lijkt me een beetje bangmakerij. Zijn hier geen tests voor?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Is europa ongerust over

Nietszeggende vragen zijn nietszeggend.


V: "Maakt u zich zorgen over nanodeeltjes in voedsel?"

A: "Oei-oei, ik weet niet wat dat wil zeggen, maar het klinkt niet als iets dat ik mijn mijn eten wil."

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Is europa ongerust over

ypsilon schreef:Nietszeggende vragen zijn nietszeggend.


V: "Maakt u zich zorgen over nanodeeltjes in voedsel?"

A: "Oei-oei, ik weet niet wat dat wil zeggen, maar het klinkt niet als iets dat ik mijn mijn eten wil."
hehehe ;)


Het valt me altijd op dat ondanks dat wetenschap en technologie ons leven steeds langer hebben weten te maken en onze gezondheid zwaar hebben verbeterd, mensen zich steeds meer zorgen maken over het gevaar van technologie voor onze gezondheid.


Blijkbaar zijn de mensen hun gezondheid als 'normaal' gaan beschouwen en zijn ze vergeten dat ze dit volkomen te danken hebben aan de wetenschap.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Is europa ongerust over

Blijkbaar zijn de mensen hun gezondheid als 'normaal' gaan beschouwen en zijn ze vergeten dat ze dit volkomen te danken hebben aan de wetenschap.
Dat heeft goeddeels te maken met het feit dat het 'onzichtbaar' is. Mensen hebben zo de neiging veel angstiger te zijn voor een gevaar dat ze niet kunnen zien. Zie bijvoorbeeld radioactiviteit, straling, negatieve energie, terroristen, ...


Als men daarentegen het gevaar duidelijk ziet, zoals auto-ongevallen, is er plotseling niet veel meer aan.


Overigens is het niet helemaal onterecht. Ik denk aan Creutzfeld-Jacob en de dollekoeienziekte, de Chinese babymelk, dioxine-kippen, enz. Bovendien zijn er enkele zeer sterke lobbygroepen vanuit de groene hoek bezig het probleem mensen in hun hoofd aan het praten. Ik denk hierbij aan Greenpeace, de biologische sector, de groene partijen, ...


Overigens vind ik het wel grappig dat Nederland zich het minste zorgen maakt. Ik heb nog nergens zoveel conserven en 'plastiek' eten te eten gekregen als in Nederland ;)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer