Vanish oxi action

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Vanish oxi action

Haay allemaal

voor mijn profielwerkstuk onderzoek ik verschillende wasmiddelen bij verschillende vlekken en verschillende temperaturen

nou zal ik bij een lage temperatuur ook een wasje doen met toevoeging van vanish oxi action

voor de informatie moet ik weten waarom wassen met vanish oxi action (oxygen) beter zou werken en hoe het kan dat dit wasmiddel al op een lage temperatuur goed werkt.

chemisch gezien is het namelijk zo dat een wasmiddel beter werkt op een hogere temperatuur omdat de deeltjes dan sneller bewegen en er dus meer reacties plaatsvinden.

verder vraag ik me ook af wat de reden is dat een A-merk beter zou moeten wassen dan een B-merk

waarom wast robijn bijvoorbeeld beter dan eigenmerk dirk

wat is het verschil qua inhoud?

weet iemand dit of heeft iemand tips hoe ik aan deze info kan komen

MVG

Berichten: 316

Re: Vanish oxi action

Het is mogelijk dat er tegenwoordig enzymen in wasmiddelen zitten, die werkzaam zijn op lagere temperaturen dand e enzymen die voorheen gebruikt werden. Dit is het eerste wat in mij opkomt om de lagere temperaturen te verklaren.

Verder gaan de meeste mensen ervanuit dat een A-merk beter is dan een B-merk. Dit hoeft niet altijd zo te zijn! Dit kun je natuurlijk zelf gaan testen, maar ik weet zeker dat bijv. de Consumentenbond het al een keer getest heeft. Als het A-merk inderdaad beter is dan het B-merk, dan komt dit hoogswaarschijnlijk doordat er flink bespaard wordt op productiekosten bij de B-merken. Dus missen er bijv. extra werkzame stoffen die bij het A-merk dan wel te vinden zijn.

Reageer