Toekomst ?

Reageer
Berichten: 3

Toekomst ?

Hoi,

Ik ben nieuw op deze site maar ben al een tijdje opzoek naar een studie voor na mijn havo eindexamen waar ik dus dit jaar mee bezig ben. Ik weet al enkele dingen waar ik me graag mee bezig hou maar mijn omschrijvingen die ik gebruik om te googelen zijn denk ik te onduidelijk waardoor ik niet van vinden wat ik zoek.

Ik weet ook niet of dit de juiste plek is om dit te posten maar ik wou graag advies horen van mensen over een vervolg studie misschien dat hier mij iets werd aangeraden wat ik interessant vind klinken.

Waar ik me dus heel erg in interesseer is de toekomst ik hou van toekomstige dingen en het het moet iets te maken hebben met zelf iets uitvinden of samen met meerdere mensen. Iets wetenschappelijk neem ik aan dus. Dus ik hou niet alleen maar van kantoorbanen met alleen papierwerk ik moet ook echt bezig zijn iets te creëren.

Zelf heb ik natuurlijk al zelf gezocht ik heb in google bijvoorbeeld het geprobeerd met de woorden opleiding over de toekomst zelf in het engels met future en allerlei mogelijkheden maar het enige wat ik dan vind zijn artikelen over welke studies mij een toekomst geven en welke een baan maar dat is dus niet wat ik zocht ik kom dus niet verder in mijn speurtocht.

Vandaar probeer ik het nu via forums hopelijk hebben jullie goed advies voor mij of enkele ideeën.

(sorry als ik het op de verkeerde plek post ik wist echt niet waar ik het anders neer moest zetten!)

Groetjes Gerard.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Toekomst ?

Waar ik me dus heel erg in interesseer is de toekomst ik hou van toekomstige dingen en het het moet iets te maken hebben met zelf iets uitvinden of samen met meerdere mensen. Iets wetenschappelijk neem ik aan dus. Dus ik hou niet alleen maar van kantoorbanen met alleen papierwerk ik moet ook echt bezig zijn iets te creëren.
Dus je wil zelf "toekomstige dingen" creëren? Dan lijkt het dat je moet zoeken in de ingenieursrichting als je houdt van dingen uitvinden, of in de architectuurrichting als je houdt van dingen ontwerpen. Of een richting als ingenieur-architect?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Toekomst ?

een betere plek dan Studiekeuze in de studentenfora zie ik niet. Dat dit geen astronomie is moge overigens overduidelijk zijn. Verplaatst dus.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 3

Re: Toekomst ?

Dus je wil zelf "toekomstige dingen" creëren? Dan lijkt het dat je moet zoeken in de ingenieursrichting als je houdt van dingen uitvinden, of in de architectuurrichting als je houdt van dingen ontwerpen. Of een richting als ingenieur-architect?


Dat klinkt als iets waar ik wel achteraan wil ik zal hier maar eens naar opzoekgaan bedankt ! : ) Als iemand anders nog ideeen heeft hoor ik het graag. Ik denk zelf namelijk dat ik niet als uitvinder uit zal komen ik heb namelijk het EM profiel of ik zou nog bij moeten leren na mijn examen jaar. Het moet in ieder geval iets met futuristische dingen te maken hebben en er moet wel werk voor zijn later. Maarja dat laatste wil iedereen denk ik wel.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Toekomst ?

Met E&M zal je waarschijnlijk in de alfa danwel gamma hoek uitkomen. Hier is over de linie genomen minder werk in te vinden dan in de beta hoek.

In de alfa en gamma hoek zal men zich er niet mee bezig houden om iets te bouwen. Wat je wel bij uitstek zou kunnen doen is denken in de richting van geschiedenis en sociale antropologie. Deze studies kunnen inzichten verschaffen in het verleden en op die manier dus ook indirect in de toekomst. Daar moet wel bij opgemerkt worden dat er niet heel veel werk in deze richtingen te vinden zal zijn.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Toekomst ?

Hallo Gerardn

Kun je via school geen studiekeuze of beroepskeuzetests doen? Want uitvinder bestaat nou eenmaal niet als opleiding en voor de rest klinkt het allemaal nog erg vaag. Ik zou me eerst beter orienteren op wat er is in plaats van een denkbeeldige studie die erg vaag klinkt die je graag zou willen dat hij bestond. Dit klinkt misschien hard, maar ik bedoel het om vriendelijk te helpen hoor!
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 3

Re: Toekomst ?

WendyTje schreef:Hallo Gerardn

Kun je via school geen studiekeuze of beroepskeuzetests doen? Want uitvinder bestaat nou eenmaal niet als opleiding en voor de rest klinkt het allemaal nog erg vaag. Ik zou me eerst beter orienteren op wat er is in plaats van een denkbeeldige studie die erg vaag klinkt die je graag zou willen dat hij bestond. Dit klinkt misschien hard, maar ik bedoel het om vriendelijk te helpen hoor!
Haha daar ben ik nu toch mee bezig? Ik ben opzoek via het internet via Google probeer forums af te gaan scholen af te gaan en decanen te vragen. Dit is onderdeel van mijn oriëntatie ik vraag alleen naar adviezen en misschien helpt het op mijn pad. Misschien was dit te onduidelijk van mij en had ik dat eerder zo moeten vertellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Toekomst ?

Oke, het was mij niet duidelijk dat je ook al bezig was met je decaan en met beroeps/studiekeuzetests, want dat lijkt me een veel meer solide beginpunt dan googelen op "toekomst"
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Reageer