Waarom blijft een lp niet aan de muur hangen met dubbelzijdig plakband?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 11

Waarom blijft een lp niet aan de muur hangen met dubbelzijdig plakband?

Ik heb besloten om acht LP-hoezen op de muur te hangen in een ruit met dubbelzijdig plakband. Nu heb ik linksboven een LP aan de muur gehangen, echter deze valt steeds 1 of 2 uur na het ophangen er af. Met het dubbelzijdige plakband een beetje verkreukeld lijkt hij langer te hangen maar alsnog valt hij. De 8 LP-hoezen blijven perfect hangen, ook al zit de LP er nog in. Dus het heeft niets te maken met het gewicht.

Ik tast in het duister. Waarom blijft mijn LP niet hangen?! (En hoe kan ik zorgen dat hij blijft hangen?)

Berichten: 11

Re: Waarom blijft een lp niet aan de muur hangen met dubbelzijdig plakband?

Met het dubbelzijdige plakband verfrommeld wordt de hangtijd ietsjes verlengd. Hij is nu echter weer gevallen. Waar kan dit mee te maken hebben?!

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Waarom blijft een lp niet aan de muur hangen met dubbelzijdig plakband?

Waarschijnlijk omdat je hem probeert te buigen. De LP zal wel rechter zijn dan de muur. Dus je duwt er op om het te plakken. Maar de LP trekt gewoon weer recht, en de plakband mee van de muur.

Ik stel voor dat je dubbelzijdige schuim plakband gebruikt. Dus plakband met een schuimlaagje. Die zal oneffenheden in de muur op kunnen vangen.

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Waarom blijft een lp niet aan de muur hangen met dubbelzijdig plakband?

Volgens mij had je vroeger hoezen met een soort waslaagje erop zodat de afbeelding mooi glimde.

Dat is volgens mij dan het probleem.

De was verdroogt door de lijm (reageert met de lijm) waardoor er geen hechting meer is.

Als je de prijssticker eraf haalde van zo'n hoes dan hield je ook zo'n lelijk plekje over op die mooie hoes...|

Meestal zaten die hoezen weer in een plastic hoes waarop ze dan de stickers deden.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Berichten: 130

Re: Waarom blijft een lp niet aan de muur hangen met dubbelzijdig plakband?

Ik dat de lp niet blijft hangen om de simpele reden, dat door de groeven in de plaat het hechtoppervlak sterk verkleint en dus ook het hecht vermogen.

Tip: gebruik zo'n plakkertje met een haakje, en hang hm aan het haakje in het gaatje van de lp.

Reageer