Springen naar inhoud

Relatie zoeken tussen verschillende pyramidevormen?

• Log in om te kunnen reageren

devikke

devikke

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 november 2010 - 07:59

Beste forumgangers,

als onderzoeker aan het KIK-IRPA (www.kikirpa.be) ben ik bezig met het zoeken naar relaties tussen verschillende werkbanksporen op houten middeleeuwse beelden. Deze werkbanksporen zijn een relict van het productieproces van de beelden, waarbij de beelden met vorkachtige metalen klemmen vastgeklampt werden op de werkbank. Inmiddels heb ik al een 70tal beelden onderzocht en steeds de breedte, lengte en diepte gemeten van deze pyramidevormige sporen (in totaal meer dan 700metingen). Het spreekt voor zich dat bv. ťťnzelfde vorkachtige bankklem de ťne keer dieper in het hout werd geprikt dan de daaropvolgende keer...En bijgevolg ook de breedte, lengte en hoogte verschilt ook al zou het gaan om dezelfde klem. Dat bemoeilijk natuurlijk het leggen van een relatie tussen twee klemsporen...
Nu vroeg ik me af of er een formule was die mij meer duiding kan geven over de onderlinge relatie van deze sporen?

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 26 november 2010 - 08:54

Kun je een schets geven van de algemene vorm, en de metingen die je hebt gedaan?

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 november 2010 - 19:54

Nu vroeg ik me af of er een formule was die mij meer duiding kan geven over de onderlinge relatie van deze sporen?

Als ik je goed begrijp ben ik zeker dat je een formule kunt vinden. Piramidevormen zijn niet zo ingewikkeld. Maar dan zul je wel wat duidelijker moeten zijn in wat er nu precies gemeten is. Een schets zou handig zijn en maakt alles meteen duidelijk. Bv welke punt van een piramide in het hout is gedrukt, of het een vierkante piramide of een driehoekige piramide is, ...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures