Springen naar inhoud

Elektrolyse - tijd

• Log in om te kunnen reageren

airoes

airoes

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 november 2010 - 18:03

Hoi,
Aanstaande maandag heb ik een practicum Elektrolyse. Hiervoor moet ik van tevoren al wat vragen maken, en ik heb 1 vraag waar ik niet uit kom. Misschien kunnen jullie me helpen?
We moeten elektrolyse uitvoeren bij verschillende oplossingen. De ene keer moeten we kiezen uit een elektrode van platina of koolstof (ik heb platina gekozen omdat het beide onaantastbare elektrodes zijn en platina beter geleidt omdat het een metaal is. Klopt dit?) en bij de tweede heb je een koperelektrode.
Nu is de vraag: Hoe lang wil je de oplossingen elektrolyseren en waarom kies je voor die tijdsspanne?
Is er iemand die me hier mee kan helpen?
Groetjes,
Iris

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 27 november 2010 - 23:57

Hoe lang wil je de oplossingen elektrolyseren en waarom kies je voor die tijdsspanne?

1. Je moet voldoende reactieproducten kunnen detecteren.
- Hoe langer je meet, hoe nauwkeuriger je metingen kunnen zijn
2. De proef moet binnen de beschikbare experimenteertijd gerealiseerd kunnen worden.

Veranderd door thermo1945, 27 november 2010 - 23:59

airoes

airoes

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 november 2010 - 12:20

Ontzettend bedankt!
Ik zat zelf ook al aan te denken om uit te leggen hoe lang het PO zou mogen duren en hoe lang je dus 1 elektrolyse mocht
laten duren, maar ik was bang dat er een scheikundige berekening of uitleg achter zou zitten.
Ontzettend bedankt dus:)
Groetjes,
Iris

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures