Uitvindingen van de toekomst

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 2

Uitvindingen van de toekomst

Denken jullie dat er in de toekomst nog iets fundamenteel nieuws gaat uitgevonden worden? Of denken jullie dat we rond zijn?

Reageer zo snel mogelijk! Ben nieuwsgierig!

Groetjes

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Uitvindingen van de toekomst

nano productie machines waarin voorwerpen worden `gemaakt` :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Uitvindingen van de toekomst

nano productie machines waarin voorwerpen worden `gemaakt` :shock:
Is een voortboordusel op al bestaande technologie.

Het is wel een boeiende vraag. (je hoeft trouwens niet te vragen of mensen zo snel mogelijk willen reageren, als het een boeiende vraag is gebeurt dat toch wel. :?: ).

Een enorme grote stap is natuurlijk gezet toen we van analoog naar digitaal gingen. Een hele hoop dingen die nu uitgevonden gaan worden zijn voortboorduursels op reeds uitgevonden dingen. Bijvoorbeeld een geurtelevisie, is wel nieuw en er bestaat niet zoiets, maar het is bestaande technologie, dat bedoel je waarschijnlijk niet.

We zouden nog dingen kunnen uitvinden op het gebied van voortbeweging (warp drives, wormholes enz.). We zouden misschien ooit eens instaat kunnen zijn om tijd te manipuleren. Een goed werkende Quantumcomputer is een heel nieuw veld. Binnen genetische manipulatie kunnen nog heftige uitvindingen worden gedaan.

Tja en verder is het natuurlijk altijd lastig om iets revolutionairs te verzinnen. Het is wel zo dat alle dromen die al eeuwen bestonden nu wel (op tijdrijzen na denk ik) zo een beetje ingevuld zijn. We kunnen vliegen, we hebben auto's, we zijn naar de maan gegaan enz.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Uitvindingen van de toekomst

Analoge computers; DNA-computers. Misschien zelfbewuste machines? In ieder geval zelfreplicerende machines. Effectieve gentherapie (bijv. om allergieen te genezen).
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 61

Re: Uitvindingen van de toekomst

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat we rond zijn. Als we kijken naar de loop der geschiedenis tav uitvinding en ontdekkingen dan is het allerzins aannemelijk dat zaken die nu onmogelijk lijken over een paar honderd jaar of mischien zelfs over enkele tientallen jaren werkelijkheid worden.

Bv. reizen sneller dan licht, reizen in de tijd, teletransportatie, "onuitputtelijke" energiebronnen, stoppen van het verouderings en afstervings proces dit zijn zaken die naar mijn menig in de toekomst allemaal verwezenlijk gaan worden.

Ja het lijkt nu allemaal op fundamentele gronden gewoon onmogelijk, maar zoals ik reeds zei, kijkend naar de loop der geschiedenis is dit alles gewoon mogelijk. Zaken die wij nu voor elkaar krijgen zou in de ogen van een mens van pakweg 500 jaar terug op magie lijken, dus wat er over 500 jaar gerealiseerd zal zijn is volgens onze huidige kennis volkomen onmogelijk. Dit vanuit gaande dat de trend van voorschrijndende ontwikkeling en inzicht en spectaculaire doorbraken zich zal voortzetten. Er is geen enkele reden om aan te twijfelen dat dit niet het geval zal zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 588

Re: Uitvindingen van de toekomst

absoluut!

=> teleporteren

"beam me up, Skoty" ;)

=> Artificieel intellegentie A.I.

(liefst vriendelijke A.I. géén terminator dus :wink: )

=> synaptische chip's :shock:

men plant een chip in uw hersenen. doel hiervan? machine; copmuters; ...

via de hersenen -dmv-chip, besturen.

misschien gebruikbaar voor telepatie ipv gsm

=>auto's in de lucht laten vliegen.

=>replicaters:

zoals Star Trek: een machine die voedsel; drank;... 'kan' maken.

=>enz. enz. enz

u ziet Daphnex, er zijn nog zeveel dingen dat men kan uitvinden

----

nu, al gekheid op een stokje,

de vraag is en blijft: HOE?

naar mijn visie, verspilt de mens te veel aan onnozele dingen. en ook, het probleem van de mens zelf!

uitleg: stel dat ieder mens hier 100jaar leeft

0j->7j= peutertuin

7j->12j=lager schooltje

12j->18j= middelbaar school

18j->25j= hoger /unief

-----

25j->45j = uw leven

-----

50j--->...

maw, de mens geeft 25jaar nodig om iets te kennen/ te leren.

daarna heeft de mens 20jaar de tijd, om iets van het leven te maken/ te creeëren.

en dat is veel te weinig -die 20jaren-

het zou eigenlijk moeten zijn, dat (voor)ouders al hun kennis mee heeft in de baby... dan zou er meer tijd zijn om iets uit te vinden.
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

Re: Uitvindingen van de toekomst

Een koe in de tuin die van afval melk, biogas, boter, kaas en yoghurt maakt.

En het gras maait natuurlijk.

Serieus:

ik geloof dat we cameras bekomen waarmee we in de andere werelden kunnen kijken of in onze wereld om alles op een andere manier te zien.

Een Mindreflectorcamera.

Brilleglazen met ingebouwde fotonmultiplicators om beter te zien in het donker.

Een neutrino-netwerk voor datatransport.

Dan zijn de communicatiesatellieten overbodig.

Membraamtechnologie zal ook verder ontwikkeld zijn.

Dus uit het wc-water kan men alcohol terugwinnen en andere nuttige stoffen.

(wel alcohol consumeren hee)

Er zijn toepassingen voor neutrinostralen en muonstralen.

Ook de microwave kent meer toepassingen dan alleen maar opwarmen en data-communicatie.

Op internet zijn al nieuwe toepassingen te vinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Uitvindingen van de toekomst

Mss iets als auto's die nooit kunnen botsen?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Uitvindingen van de toekomst

Mss iets als auto's die nooit kunnen botsen?
daar zullen ze in Amersfoord dus niet blij van worden!

Gebruikersavatar
Berichten: 802

Re: Uitvindingen van de toekomst

Analoge computers.....
Die bestonden al erg lang.

http://dcoward.best.vwh.net/analog/readlist.htm

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Uitvindingen van de toekomst

Cassanne schreef:Analoge computers.....
Die bestonden al erg lang.

http://dcoward.best.vwh.net/analog/readlist.htm


Je hebt gelijk, maar ik denk dat hij quantumcomputers bedoelt, waar bits en bytes niet discreet maar continue zijn, een soort analoge computer dan dus weer. Bij de analoge computers van welleer, keken ze wel naar voltages boven een bepaalde drempelwaarde voor een 1 of 0.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Re: Uitvindingen van de toekomst

Bij analoge computer heb je leuke componenten en alles kan tegelijkertijd werken.

Dus 10 analoge uitgangen optellen wordt in 1 keer gedaan.

Het probleem is de ruis op het analoge signaal.

Dus -15 volt t/m 15 volt had altijd wat ruis dus men kon niet 100% nauwkeurig werken.

Met terugkoppelingen kon je zeer snel complexe zaken oplossen en ook snel een waarde of waarden vinden door aan de knoppen te draaien.

Een analoog signaal kon men digitaliseren tot aan uit zodat deze 1 en 0 weer voor 2 voltages zorgde aan de rest van het schakelingen-systeem.

Ik heb vroeger zo'n analoge synthesizer gehad en dan kon je met een potmeter de toonhoogte bepalen of je bandfilter instellen.

Ik heb zelfs de uitgang van een BBC computer aangesloten op het signaal.

Space Invaders met speciale geluiden....

Berichten: 151

Re: Uitvindingen van de toekomst

Phillip schreef:uitleg: stel dat ieder mens hier 100jaar leeft

0j->7j= peutertuin

7j->12j=lager schooltje

12j->18j= middelbaar school

18j->25j= hoger /unief

-----

25j->45j = uw leven

-----

50j--->...

maw, de mens geeft 25jaar nodig om iets te kennen/ te leren.

daarna heeft de mens 20jaar de tijd, om iets van het leven te maken/ te creeëren.

en dat is veel te weinig -die 20jaren-.
Dus jij schrijft mensen van boven de 50 af? Wat een grapjurk ben jij! Na je 50e heb je nog 15 jaar te werken voordat je met pensioen mag! En daarna kunnen er nog geweldige dingen uit mensen komen.

En wat doet diegene tussen 45 en 50 jaar? :shock:

Het valt me tegen dat hier niet eerder op gereageerd is...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Uitvindingen van de toekomst

Sylvester je hebt op zich gelijk, maar als je het over enorm wetenschappelijke doorbraken hebt, dan is het wel zo dat die vaak door 20gers gemaakt worden (uitzonderingen daargelaten). Ik heb er niet op gereageerd omdat ik het zowiezo een beetje zinloos om erop te reageren. De mens is bezig met leren, dat is zinloze tijdsverspilling, dan moet er maar een manier zijn om genetisch kennis over te dragen. Ik vind dat persoonlijk al een belachelijke opmerking. Terrecht dat je er een opmerking over maakt, tov de oudere forum lezers. Maar het is wel erg off-topic om hier erg diep op deze opmerking in te gaan.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Re: Uitvindingen van de toekomst

Uitvinding:

Computerkasten waarbij je alle onderdelen zo erin flikkerd.

Hoef je niets te bedraden.

Dit kan door middel van laserstralen en voeding via UV lampen.

Extra processor erbij: hup deksel open en je gooit hem er gewoon in.

Is er wat kapot dan gooi de gehele zaak uit op een tafel en haalt het kapotte onderdeel er uit.

De onderdelen waarbij je iets in moet stoppen zoals cd-rom enzo die zitten dan wel vast aan de kast.

Je heb ook geen moederbord.

Reageer