Java: het spel boggle

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 44

Java: het spel boggle

Begrijpt er iemand java? ik heb dringend hulp nodig.

Ik heb namelijk een project gekregen van de school. Weet er iemand hoe ik het spel Boggle moet programeren in java.

zo hier is mijn opdracht: Implementeer het spel Boggle. Uit een 4 op 4 matrix van willekeurige letters moet een speler zoveel mogelijk correcte Nederlandse woorden halen. De woorden mogen in slangvorm doorheen het bord gezocht worden, letters mogen niet dubbel gebruikt worden. Telkens er een woord ingegeven wordt controleert het programma of dit een juist woord is. Foute woorden worden genegeerd. Voor elk juist woord wordt een score berekend. Als de tijd om is, wordt de totaal score weergegeven.

mijn vraag is, hoe moet ik beginnen en hoeveel klassen moet ik gebruiken? ](*,)

alvast bedankt voor jullie hulp.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Java: het spel boggle

Begin eens met een gestructuureerde aanpak van hoe het spel er uit ziet. Welke componenten heb je nodig om het spel te spelen? Vervolgens schrijf je stap voor stap op welke acties er door de componenten of door externe input (de speler) gedaan worden bij het spelen van het spel.

Bepaal van daaruit welke klasse je zou willen definiëren en welke methodes en parameters deze nodig hebben.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer