Alternative energy, not always high-tech

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 9

Alternative energy, not always high-tech

Firstly, you might expect an apology for the intrusion of such a crude and simple contraption into a world used to thinking only of 'high-tech' solutions to everything. But apologise to any who so wilfully accept such a crude and simple political-commercial tyranny masquerading as democracy world-wide today? Perhaps not.



And high technology? This mechanism should have been invented twenty thousand years ago by our distant forefathers, but the Patent Office recognises it as 'novel', so 'novel' it is. The apparatus is not nano-anything, but very much the contrary. Rather than merely agricultural in scale, as you will see it is marine in dimension and global in scope. So, if it seems brutish and crude, well, that is just what it is. However, the more brutish and vast it is, the more beneficial it is to us and to all life on the planet. So, rather than looking for any technological elegance, look at it and appreciate it for what it is and will mean for us all.



The invention provides a cheap and novel way a) to propel ships and b) to produce rotary power for electrical generation in vast quantities, in both cases totally without combustion, without chemical reaction and without pollution. So who needs oil or nuclear power? Certainly not the planet.



Patent Office recognition of it as 'novel' and of its 'industrial applicability', and it also being Copyright, all mean that, with the inventor's permission, anyone can implement it without fear of infringing any 'patent law' or anybody's 'rights'. There are a few stipulations at the end of the following description, which set out how it should be done for its benefits to go where they belong - to the planet and its inhabitants, rather than into a few already grossly over-swollen pockets.



http://www.justice-publications.com/GRAVITY.pdf



(Published by the Office of World Intellectual Property on August 18th 2005)

Iemand enig idee of dit gaat werken?

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Alternative energy, not always high-tech

Dat systeem, wanneer je de toepassing op een schip bekijkt, is eigenlijk niets anders dan een indirecte manier om golfslagenergie te benutten. De bewegingen die het ballastblok maakt ten opzichte van het rollende en stampende schip kunnen gedeeltelijk omgezet worden in electriche energie middels een stel riemen, poelies en dynamo's. Ik geloof alleen dat de impact van een dergelijk systeem op de wereldenergiehuishouding in die tekst een tikje overdreven wordt.

Er is op het moment best veel onderzoek gaande naar de productie van electriciteit uit golfslagenergie, door middel van drijvers die op en neer bewegen met de langere golflengten. Voor de kust van Portugal is een dergelijk ding ook al getest (Er stond een artikel over in "De Ingenieur" een tijd terug, ik ben helaas vergeten hoe het apparaat heette), en heeft vermogen geleverd. Er zijn nog veel meer soorten constructies denkbaar die energie kunnen extraheren uit golfslag, en velen daarvan zijn waarschijnlijk wel efficienter dan deze voorgestelde methode.

Maar dat betekent niet dat deze methode niet zou werken. Ik geloof wel dat hij werkt hoor, maar ik denk dat andere setups efficienter kunnen zijn.

Nuttige link (een klein overzicht van enkele constructies kun je vinden op ongeveer 2/3 van de pagina):

http://www.sciencenews.org/articles/20010414/bob12.asp

Gebruikersavatar
Berichten: 588

Re: Alternative energy, not always high-tech

Ten eerste, zou u een verontschuldiging voor het binnendringen van een dergelijk ruw en eenvoudig ding in een wereld kunnen verwachten die aan het denken slechts aan ' high-tech ' oplossingen aan alles wordt gebruikt. Maar verontschuldig me aan om het even welk wie zo moedwillig een dergelijke ruwe en eenvoudige politiek-commerciële tirannie goedkeuren die zoals democratie zich wereldwijd vandaag vermomt? Misschien niet. En hoogwaardige technologie? Dit mechanisme zou twintig duizend jaar geleden door onze verre voorvaders moeten uitgevonden te zijn, maar het Bureau van het Octrooi erkent het zoals ' roman ', zodat ' roman ' het is. Het apparaat is niet nano-om het even wat, maar zeer het tegendeel. Eerder dan slechts landbouw in schaal, zoals u zal zien het in afmeting in werkingsgebied marien en globaal is. Zo, als het, goed brutaal en ruw schijnt, die is enkel wat het is. Nochtans, is brutaler en enorm het, is voordeliger het aan ons en aan al leven op de planeet. Zo, eerder dan het zoeken van om het even welke technologische elegantie, bekijk het en waardeer het voor wat het is en voor ons allen zal betekenen. De uitvinding verstrekt een goedkope en nieuwe manier a) om schepen aan te drijven en b) om roterende macht voor elektrogeneratie in enorme hoeveelheden, in beide gevallen zonder verbranding, zonder chemische reactie en zonder verontreiniging totaal te veroorzaken. Zo wie nodig heeft olie of kernmacht? Zeker niet de planeet. De erkenning van het Bureau van het octrooi van het zoals ' nieuw ' en van zijn ' industriële toepasselijkheid ', en het die ook Auteursrecht, al gemiddelde is dat, met de toestemming van de uitvinder, iedereen het zonder vrees kan uitvoeren om enige ' octrooirecht ' of om het even wie ' rechten ' te overtreden. Er zijn een paar bepalingen aan het eind van de volgende beschrijving, die verklaren hoe het voor zijn voordelen zou moeten worden gedaan gaan waar zij behoort - tot de planeet en zijn inwoners, eerder dan in een paar reeds in grote trekken over-gezwelde zakken.
------

over wat deze artikel gaat= verondschuldig mij, maar

het woord 'Octrooi', daar kan ik het één en ander van spreken:

weet je wat ik zeg over de octrooiwet: :shock: ;) ;)

1)te duur + geldbedrog (kan het -gelukkig- theoritisch van mee spreken :wink: info gesprek:175€ . ben daarna gestopt :wink: )

ten andere...

2)een patent is slechts voor 1 jaar geldig in de wereld, daarna kiezen:

benelux; europa;china;amerika of worldpatent

voor max 20j (indien nieuwheidsonderzoek)

kortom geldzakerij, maar wel de enigste manier om uw produkt te beschermen ;)

anders -zonder octrooi- = volgel voor de kat ;) en daarna :?:
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!

Gebruikersavatar
Berichten: 306

Re: Alternative energy, not always high-tech

Volgens mij wordt dit systeem al lang toegepast in polshorloges.
Geloven staat vrij, maar kwak blijft kwak.

Berichten: 664

Re: Alternative energy, not always high-tech

Volgens mij wordt dit systeem al lang toegepast in polshorloges.
En wellicht binnenkort ook in rugzakken: Pounding Pavement Generates Electricity When Wearing Novel Backpack.

Reageer