Springen naar inhoud

Hybriden kruisingen

• Log in om te kunnen reageren

JayneySilver

JayneySilver

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 december 2010 - 10:32

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een Profiel Werkstuk over uitgestorven diersoorten. Nu wil ik het ook nog uitgebreid over Hybriden hebben.
Nou weet ik zelf maar 1 natuurlijke gevonden hybriden namelijk die van de ijsbeer en Grizzly beer, en ook een 2e generatie ervan.

Wat wil ik graag weten:
- Welke Natuurlijke hybriden bestaan er of zijn mogelijk?
- Welke Hybriden worden veel uitgevoerd door mensen?
- Welke kunnen daadwerkelijk vruchtbare nakomelingen voortbrengen?
- Hoe komt het dat een vrouwtjes Liger/Tiglon zich wel kan voortplanten een mannelijke niet?
- Wat zijn jullie ideeŽn over de mogelijkheid dat de Grizzly en de IJsbeer bij elkaar zijn gekomen in de natuur en zich onderling voortplanten??
- Wat willen de mensen bereiken met het kruizen van bijvoorbeeld een paard en ezel, leeuw en tijger enzovoort?

Het zijn heel veel vragen sorry daarvoor maar ben erg benieuwd.

Groetjes, Jayney

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Doffer

Doffer

• >100 berichten
  • 232 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 december 2010 - 18:28

Hallo

Een mannelijk paard gekruist met een vrouwelijke ezel brengt een groter en sterker dier voor dan een mannelijke ezel met een vrouwelijke ezel. De muilezel is echt een gebruiksdier.
Volgens mij gebeurde het vroeger nooit dat een mannelijke ezel met een vrouwelijk paard gekruis werd. Paard is namelijk waardevoller dan een muilezel (ezel).

Bij zangvogels worden veel bastaarden gekweekt.
bv de mannelijke vogels uit een Putter x Kanarie zijn prachtige zangers. De vrouwelijke nakomenlingen zijn waardeloos.

Ook was het mogelijk rode kanaries te kweken door de kruizing met de kapoetsensijs, sommige mannelijke nakomenlingen waren vruchtbaar uit deze kruising. Geplaatste afbeelding

'Liger' en 'Tiglon' zijn mooie dieren voor in een dierentuin, trekt publiek. meer niet.

Ik ben benieuwd naar je Profiel Werkstuk wanneer deze klaar is?

Xmanor

Xmanor

• >100 berichten
  • 101 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 januari 2011 - 21:02

Dieren worden meestal gekruist voor geld. Zo worden er in sommige landen leeuwen met tijgerinnen gekruist omdat dat een grotere en mooiere versie van een tijger voortbrengt, leuk voor in de dierentuin. De tanden zijn dan groter en de nagels/poten zijn langer. Dat komt omdat de genen van de leeuwin miste. Deze genen zorgen ervoor dat de leeuw niet uit zijn kluiten groeit. Je kan denk ik wel een documentaire opzoeken over die leeuw tijgers.

Veranderd door Xmanor, 03 januari 2011 - 21:03

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures