Springen naar inhoud

Vraag: leven gebaseerd op argon

• Log in om te kunnen reageren

Acapolypse

Acapolypse

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 december 2010 - 14:53

Ja ik had het dus pas met een vriend over een essay waar ik mee bezig ben, en hij had het erover dat hij ergens in een oude Kijk iets had gelezen over leven gebaseerd op Argon (in plaats van koolstof? maar weet hij niet meer zeker). Weet iemand hier wat meer van toevallig? Is namelijk ook wel een leuk punt om te noemen in m'n essay.

Gr, Reind

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 december 2010 - 14:53

Het gebruik van Argon in plaats van koolstof is op wikipedia niet bekend. Argon is verder ook een edelgas wat hem bijzonder chemisch niet reactief maakt en derhalve ook geen logische candidaat als alternatief voor koolstof.
"Meep meep meep." Beaker

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8936 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 december 2010 - 10:29

Van alle elementen is argon het minst waarschijnlijk om leven op te baseren.

Misschien was Kijk zijn tijd vooruit en ging het over arseen. Over leven dat is gebaseerd op arseen (waar arseen de plaats van fosfor overneemt) was deze week wat ophef, maar lijkt nu toch ook een beetje een storm in een glas water te zijn:

http://www.c2w.nl/ar...en.115084.lynkx

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 december 2010 - 08:41

Ik meen me te herinneren dat het ging om levensvormen gebaseerd op een silica-skelet in plaats van koolstof: http://en.wikipedia....on_biochemistry
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures