Onderwerp paper

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Onderwerp paper

Voor het vak 'psychologische functies en processen' moet ik tegen januari een "paper" schrijven (van 2 pagina's).

Kan iemand me helpen met het onderwerp,

het moet iets te maken hebben met één (of beide) van de volgende zaken:

- Leren (Klassieke conditionering, operante conditionering, cognitief leren .....)

- Geheugen (Sensorisch -, werk-, langetermijngeheugen .....)

Ik moet het min of meer kunnen toepassen op mijn eigen leven, dus het hoeft niets 'groots' te zijn.

En ook liefst een makkelijk onderwerp, aangezien ik nog nooit eerder psychologie heb gehad

en hier dus nog niet veel over weet.

Groetjes!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Onderwerp paper

Kan je zelf al aangeven waar jouw interesse naar toe gaat? Waar dacht je zelf al aan? Over welke zaken denk je dat je toch al wat basiskennis hebt, zodat je dit kan gebruiken voor jouw paper (die dan wel nog wordt aangevuld met wat nieuwe kennis)?

Het is sowieso erg moeilijk om als buitenstaander, die de bovengenoemde zaken niet weet, adviezen te geven daarover. Het is goed mogelijk dat mijn interesses jouw interesses niet zijn en bovendien kan ik niet inschatten waarover jij voldoende basiskennis beschikt.

Nu ja, ik wil wel even aangeven wat ik leuke topics vind over geheugen en/ of leren ;)

- het proces van het 'vergeten' Dit is een breed onderwerp, dus maak je dit best nog wat nauwer, eventueel met een onderwerp dat jou niet volledig vreemd is

- het fenomeen priming (als basis van subliminale perceptie: zie hier). Een korte uitleg erover, lees je hier

- flitsherinneringen

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Onderwerp paper

Ik was nog wat aan het zoeken:

pseudoherinneringen en vervormde herinneringen

en nauw daaraan verwant: de betrouwbaarheid van ooggetuigen (of bv. hier)

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Reageer