Springen naar inhoud

Koel/vriescombinatie

• Log in om te kunnen reageren

Vincenzo

Vincenzo

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 september 2005 - 13:19

Ongeveer een jaar geleden is in onze keuken een nieuwe, z.g. geÔntegreerde tweedeurs koel/vriescombinatie geplaatst. Het is een Pelgrim, model KB 8234/P01. Een half jaar geleden begon het apparaat stevig geluid te maken. Dit is toen door een monteur verholpen.
Een paar weken geleden is het verschijnsel opnieuw opgedoken. Het leek me toen dat het zware bromgeluid telkens toch wel lange tijd duurde en dat dus het koelerpompje telkens wel lange tijd draaide.
Op een ochtend, na een nacht waarin gťťn van de twee deuren van de koel/vriescombinatie open was geweest, heb ik na het opstaan deze dicht gelaten en ben de tijd in de gaten gaan houden.
Zo bleek dat de zware brom om de 55 minuten begon, en dan gedurende maar liefst 18 minuten onafgebroken aanhield. De regelknop (7 werkstanden) stond op stand 2. De kwikthermometer onderaan in de koelkast wees 17 graden aan. De temperatuur in de keuken was 21 graden. Er stond in het apparaat niets tegen de wanden. De openingen voor de aanvoer en de afvoer van koellucht waren geheel vrij. Wij zetten natuurlijk nooit iets in het apparaat dat nog warm is.
Wil iemand ons a.u.b. laten weten of onze koelkast wel in orde is?
Want het lijkt ons dat het pompje onder de gegeven omstandigheden telkens toch wel tť lang draait.
Bij voorbaat dank.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

eddepet

eddepet

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 juni 2008 - 10:27

Een koelkast met een binnentemperatuur van :D 17 graden :P lijkt me niet te goed koelen. 21 graden in huis is ook warm naar mijn mening.

De brom kan natuurlijk ook worden veroorzaakt door de ventilator die ervoor zorgt in de koelkasten van tegenwoordig dat het in de koelkast overal even warm is zodat er geen ijsvorming meer op het koelelement blijft zitten.
Beste tip lijkt mij: kijk of de rubber afdichting overal goed sluit. De gast van smaakpolitie beweert dat het elke 3 jaar moet worden vervangen.
Hang er eens een energiemeter tussen. Kan je gelijk zien wat er gebeurt als je de deur te lang laat openstaan.

Suc6 met het vinden van de oplossing.

Inbouwen is leuk maar als je hele kast gaat resoneren is het natuurlijk minder.

Veranderd door eddepet, 10 juni 2008 - 10:28

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 juni 2008 - 10:33

Suc6 met het vinden van de oplossing.

Ik denk dat de inhoud van Vincenzo's koelkast allang bedorven is. Zijn probleem dateert van 2005....... :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures