Springen naar inhoud

Aggregatietoestand bepalen?

• Log in om te kunnen reageren

Teehee

Teehee

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 december 2010 - 14:26

Hoii!

Ik ben nieuw op dit forum en ik weet eigenlijk niet waar ik dit zou moeten plaatsen, ik hoop dat het klopt...

Over een week heb ik examen chemie (niveau is vwo, en ik zit in de voor-examenklas) en we moeten kunnen zien aan een stof wat de fysische eigenschappen zijn, aggregatietoestand en oplosbaarheid in polaire en apolaire stoffen. De oplosbaarheid lukt wel, waar ik problemen mee heb zijn de fysische eigenschappen en aggregatietoestand.

Ik zal als voorbeeld CaC2 nemen, hoe kan je van deze stof weten wat de fysische eigenschappen zijn? Heeft het met polair/apolair te maken of is dat een hele domme opmerking..?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is en iemand mij hierbij kan helpen

xx

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2458 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 december 2010 - 16:24

CaC2 bestaat niet. Bedoel je misschien CaCl2? Dit is een zout, dus wat weet je dan van de aggregatietoestand?
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Teehee

Teehee

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 december 2010 - 17:36

CaC2 bestaat niet. Bedoel je misschien CaCl2? Dit is een zout, dus wat weet je dan van de aggregatietoestand?

haha, ja dat is misschien handiger x'] Ik kan mn eigen handschrift al niet meer lezen...
Je weet dus dat het vast is, nogal dom voorbeeld.. Ik heb ondertussen mn boek nog wat doorgelezen en snap het al stukken beter, maar toch nog bedankt ;)

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 december 2010 - 17:46

CaC2 bestaat niet.

Even voor de volledigheid, CaC2 bestaat wel, men noemt dit calciumcarbide. Wat een vast stof is.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures