Zwaaien naar je laptop?

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Zwaaien naar je laptop?

Ik studeer burgerlijk ingenieur master elektrotechniek-ICT aan de UGent, en in het kader van het vak beeldverwerking heb ik in een team van 3 personen een minority-report systeem moeten opzetten.

In het kort komt het er op neer dat je je computer bestuurd aan de hand van vingerbewegingen die je gewoon in de lucht doet, net zoals Tom Cruise in de film Minority Report deed voor zijn computerscherm.


We hadden hier 4 weken voor (buiten de lessen natuurlijk) en moesten gebruik maken van matlab, wat de code zelf ongeveer 10x trager maakt. Toch slaagden we ering 8 frames per seconde te halen op een simpele netbook. Om de bewegingen te detecteren maakten we enkel gebruik van de kleine webcam, zoals die in de meeste laptops net boven het scherm zit.


En aangezien het resultaat zo ongelofelijk cool is, post ik de resultaten even hier: science fiction is coming closer...

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

(ik ben trouwens niet de man in de video ;) )
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Zwaaien naar je laptop?

Cool! ;)
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Berichten: 164

Re: Zwaaien naar je laptop?

Nice ;) !

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Zwaaien naar je laptop?

Heel mooi gemaakt.