Sanibroyeur aanpassen

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 19

Sanibroyeur aanpassen

Beste mensen,

Ik heb bij mij thuis een Sanibroyeur, ook wel Faceliënvermaler of strontvermaler genoemd (zie bijlage). De toilet in kwestie staat in de doucheruimte en het apparaat staat opgesteld in de bijkeuken ernaast, het betreft hier namelijk een appartement. Het apparaat bevalt mij prima, behalve dat het heel erg stinkt.

Nu heb ik mij bedacht dat ik er een pvc-buisje in kan lijmen met op dat pvc-buisje een draaideksel, omdat ik periodiek ontkalker toevoeg. Daarom heb ik getest of de luchttoevoer perse nodig is, mijn moeder heeft 2 x doorgetrokken (niet die spaarknop maar die andere) en ik hield mijn hand op dat gat en toen ik na 2 x doortrekken mijn hand van dat gat haalde ging er geen tot weinig lucht langs mijn hand naar binnen.

Maar...

Als de luchttoevoer niet perse nodig is waarom is er in de fabriek dan geen dekselsysteem op bedacht als goedkoper alternatief voor koolstoffilters, en waarom zit er een dekseltje op voor de luchttoevoer, immers: Bij een andere toilet is er na de toilet ook geen luchttoevoer meer, pas in het riool misschien.

Dus nu is mijn natuurkundige vraag aan jullie of de Faceliënvermaler na verloop van tijd van binnen helemaal vacuüm zal trekken (met misschien wel een defect tot gevolg) als ik hem luchtdicht afsluit of dat het niets uitmaakt.

Ik hoop dat het duidelijk is.
Groeten Gotty.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

Re: Sanibroyeur aanpassen

Verplaatst naar algemeen natuurkundeforum.

Gebruikersavatar
Berichten: 19

Re: Sanibroyeur aanpassen

Gotty schreef:Beste mensen,

...

Dus nu is mijn natuurkundige vraag aan jullie of de Faceliënvermaler na verloop van tijd van binnen helemaal vacuüm zal trekken (met misschien wel een defect tot gevolg) als ik hem luchtdicht afsluit of dat het niets uitmaakt.

Ik hoop dat het duidelijk is.
Als het niet duidelijk is hoor ik dat graag want de (bovenstaande) vraag lijkt mij heel simpel.
Groeten Gotty.

Gebruikersavatar
Berichten: 19

Re: Sanibroyeur aanpassen

Als het niet duidelijk is hoor ik dat graag want de (bovenstaande) vraag lijkt mij heel simpel.
Ik heb eens in de speciaalzaak gevraagd waar ik de pvc-onderdelen heb gekocht en een Sanibroyeur heeft inderdaad een beetje zuurstof via een eigen gat nodig, want anders trekt hij de de sifon van een kraan ergens leeg. Ik was namelijk vergeten dat de Sanibroyeur is aangesloten op afvoernet van bijvoorbeeld de keukenkraan, en niet rechtstreeks op het riool.

Dus een beluchter (zoals de verkoper het noemde) is de oplossing + een draaideksel om periodiek nog wel ontkalker toe te voegen.

Van mij mag hier een slotje op.
Groeten Gotty.

Reageer