Project installatie, verlichting, sensor, interieur

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Project installatie, verlichting, sensor, interieur

Hoi allemaal, ik studeer aan de WDKA academie in Rotterdam voor interieur architect.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Op dit moment ben ik bezig met een project waar ik verlichting in ga verwerken. Verlichting is niet zo moeilijk, maar ik ben op zoek naar een warmte of bewegings sensor en die moet dan weer aan gesloten zijn op de verlichting. Dus zodra er iemand in de installatie gaat zitten gaat het licht feller branden of verandert die van kleur (door de warmte).

En dan is er nog iets, als de installatie gaat branden of van kleur verandert word dit ook zichtbaar op een andere lokatie, ook dmv verlichting.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken, want ik heb niet zoveel verstand van elektronica.

Zelf heb ik wel wat geprobeerd, maar mijn printplaat brandde door ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Project installatie, verlichting, sensor, interieur

Verplaatst naar elektrotechniek
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Project installatie, verlichting, sensor, interieur

Ik veronderstel dat het niet de bedoeling is elektronica te ontwikkelen?
Op dit moment ben ik bezig met een project waar ik verlichting in ga verwerken. Verlichting is niet zo moeilijk, maar ik ben op zoek naar een warmte of bewegingssensor en die moet dan weer aangesloten zijn op de verlichting. Dus zodra er iemand in de installatie gaat zitten gaat het licht feller branden of verandert die van kleur (door de warmte).
Aanwezigheid kan je detecteren met een PIR (Passief Infra Rood) detector; zie <favoriete zoekmachine invullen>. Het signaal van de detector kan je dan in een domotica controller interpreteren en daarmee de lichtsterkte/kleur regelen.
En dan is er nog iets, als de installatie gaat branden of van kleur verandert word dit ook zichtbaar op een andere lokatie, ook dmv verlichting.
Kan zonder meer met de gebruikelijke domotica systemen.
Zelf heb ik wel wat geprobeerd, maar mijn printplaat brandde door ;)
oei... als de rook ontsnapt werken de onderdelen nadien niet meer. ;)
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Reageer